رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد؛

افزایش ۹.۸ درصدی تولیدات خودرو در کشور/ بازار خودرو از نظر میزان تولید هیچ مشکلی ندارد

۱۳۹۷/۰۵/۰۶ - ۰۹:۴۰:۵۰
کد خبر: ۷۳۴۱۶۷
افزایش ۹.۸ درصدی تولیدات خودرو در کشور/ بازار خودرو از نظر میزان تولید هیچ مشکلی ندارد
رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اسفراین گفت: تولیدات خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه و ۸ دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از ایدرونیوز، «منصور معظمی»، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در سفر به شهرستان اسفراین اظهار کرد: تولید خودرو در کشور در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ و ۸ دهم درصد افزایش داشته و این نشان‌دهنده این است که بازار خودرو ازنظر میزان تولید هیچ مشکلی نداشته است.

وی گفت: متأسفانه اتفاقی که در بازار رخ داد به خاطر این بود که ثبت سفارش متوقف شد و تغییراتی که در نرخ ارز به وجود آمد و از طرفی اعلام عدم همکاری لازم شرکت‌های خارجی در خصوص ثبت سفارشات باعث التهاب بازار خودرو در کشور شد و درنتیجه نگرانی برای بعضی از مصرف‌کنندگان در کشور به وجود آمد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: در حال حاضر افزایش تولید ایجاد شده و بازار نیز در حال حاضر خوشبختانه آرامش نسبی پیداکرده و شرکت‌های خارجی که دارای قرارداد بودند نیز تا سوم مردادماه تعهدات خود را انجام می‌دهند و اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی همچنین از تاکید وزارت صنعت به خودروسازان درخصوص خریداری نیاز تولید تا انتهای سال گفت:وزارت صنعت معدن تجارت بر اساس تأکیدی که به خودروسازان داشته، بخش قابل‌توجهی از نیازهای آنان تا پایان سال خریداری شده و به‌تدریج منتقل خواهد شد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد: پیش بینی‌ این است که تا پایان سال به لحاظ نیاز بازار از منظر تولید هیچ مشکلی نخواهیم داشت و مصرف‌کنندگان مطمئن باشند که نیاز خودشان را بر اساس تولیدی که در بازار وجود دارد می‌توانند از واحدهای تولیدی خریداری کنند.

وی همچنین گفت: تلاش ما بر این است که مردم بتوانند خودروی با قیمت درست و کیفیتی که مورد انتظارشان هست از طریق خودروسازان تأمین کنند.

معظمی در خصوص نظارت بر افزایش قیمت‌ها نیز گفت: افزایش قیمت در بحث خودروسازی با شورای رقابت هست و خودروسازان به‌شدت به دنبال افزایش قیمت هستند ولی شورای رقابت که مقام مسئول در این خصوص است با این افرایش موافقت نکرده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون درمجموع یک افزایش ۷ و ۶ دهم درصدی داشته‌ایم اما درخواست خودروسازان اعداد و ارقام بسیار بیشتری بوده که درحال دارند مذاکره هستند اما فکر نمی‌کنم که نظر خودروسازان تأمین شود.

معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد: از خودروسازان خواسته‌شده که باید به تعهدات خودشان عمل کنند و بر اساس آخرین گزارشی که شب گذشته از خودروسازان گرفته شد تمام تعهداتشان را تا پایان سال انجام خواهند داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز