یک مقام آگاه در دولت ترامپ ؛

ترامپ تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی وضع می‌کند

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۰:۲۵:۳۰
کد خبر: ۷۳۵۹۲۴
ترامپ تعرفه ۲۰۰ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی وضع می‌کند
یک مقام آگاه در دولت ترامپ گفت: قرار است آمریکا بزودی افزایش تعرفه ۲۵ درصدی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای وارداتی چینی اعمال کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، یک مقام آگاه در دولت آمریکا گفت: ترامپ قصد دارد تعرفه ۲۵ درصدی را بر روی کالاهای وارداتی چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کند. این در حالی است که پیش از این دولت ترامپ افزایش تعرفه ۱۰ درصدی را در دستور کار خود قرار داده بود. هدف از اعمال این تعرفه تحت فشار قرار دادن پکن در دادن امتیاز تجاری است.

دولت ترامپ در دهم ماه جولای اعلام کرده بود که به دنبال وضع تعرفه ۱۰ درصدی بر روی هزاران کالای وارداتی چینی از قبیل مواد غذایی، مواد شیمیایی، فولاد، آلومینیوم، کالاهای مصرفی، مبلمان، فرش ... است. افزایش تعرفه ها از ۱۰ به ۲۵ درصد حاکی از بالا گرفتن اختلافات تجاری میان دو قطب اقتصاد بزرگ جهان دارد.

این مقام آگاه گفت: دولت ترامپ می تواند طرح پیشنهادی سخت تری را در روز چهارشنبه اعلام کند و تعرفه ها را به بیش از ۲ برابر نرخ تعرفه اولیه افزایش دهد. تاکنون واکنشی از سوی دولت چین گزارش نشده است. چین در ماه جولای آمریکا را متهم به قولدری کرد و هشدار داد که این رفتار به خود او هم آسیب می رساند.

البته در ماه جولای دولت آمریکا ۲۵ درصد تعرفه بر روی یکسری از کالاهای چینی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد و چین هم به همان میزان مقابله به مثل کرد. پیش از این هم ترامپ چین را به وضع تعرفه ۳۰۰ میلیارد دلاری تهدید کرده بود که در مجموع با این رقم، ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد بود و تمام کالاهای وارداتی چین به آمریکا را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، رییس شورای تجارت آمریکا-چین گفت: وضع تعرفه ۱۰ درصدی در حال حاضر بر روی کالاهای وارداتی چینی مشکل آفرین است و تعرفه ۲۵ درصدی بسیار بدتر خواهد بود.

نظر شما