وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بسته حمایت از تولید هفته آینده تقدیم مجلس می شود

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۱:۴۵:۲۷
کد خبر: ۷۳۹۸۳۳
بسته حمایت از تولید هفته آینده تقدیم مجلس می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود یک میلیون شغل در صنایع کوچک و متوسط ایجاد شده اند، گفت: بسته حمایت از تولید هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمد شریعتمداری»، وزیر صنعت، معدن و تجارت، صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط در مصلی امام خمینی تهران که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس برگزار شد، این خبر را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: ۹۲ درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون اشتغال دارند و ۱۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش است . شریعتمداری افزود: امروز احداث واحدها کوچک صنعتی در اقتصادهای جهان نقش موثر دارد و نقش این صنایع در درآمدهای اقتصاد جهان بی بدلیل است.

شریعتمداری اظهار داشت: در ایران سهم اشتغال واحدها کوچک و متوسط حدود ۴۵ درصد است و این رقم نشان می‌دهد که این موضوع نیاز به توجه بیشتر دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید به صادرات تولیدات بخش صنایع کوچک توجه بیشتری شود و مدتی صادرات در این بخش تعطیل شده بود، اما در حال حاضر اقداماتی انجام شده و بخشی از تولیدات این بخش در حال صادرات است. 

وی افزود: تاب آوری صنایع کوچک از عوامل برون زای تولید کمتر از صنایع بزرگ است، بنابراین از آنجا که عدم قطعیت در حوزه سیاست خارجی وجود دارد، بنابراین انتظارات عقلایی منفی در واحدها ی صنعتی به وجود آمده و به همین دلیل برای حل مشکلات نیازمند کمک مجلس هستیم. شریعتمداری اظهار داشت: وضعیت صنعت امروز قابل مقایسه با شروع جنگ تحمیلی نیست و تامین نیازمندی های این واحدها نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

نظر شما