از ابتدای امسال تاکنون؛

۱۲۶ میلیارد سهم در بورس معامله شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۲:۴۶:۰۵
کد خبر: ۷۴۱۸۵۸
۱۲۶ میلیارد سهم در بورس معامله شد
بیش از ۱۲۶ میلیون سهم و حق تقدم از ابتدای امسال تاکنون در بورس اوراق بهادار معامله شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۹۴روز معاملاتی تعداد ۱۲۶میلیارد و ۹۹۰میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۶۲هزار و ۹۸۸میلیارد ریال در ۷میلیون و ۴۹۵هزار و ۷۸۰دفعه مورد معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می دهد در این مدت ۸۳میلیارد و ۶۳۰میلیون سهم به ارزش ۱۸۴هزار و ۴۷میلیارد ریال در ۳میلیون و ۵۲۲هزار و ۶۷۴نوبت در بازار اول؛ ۴۱میلیارد و ۷۰۱میلیون سهم به ارزش ۱۲۲هزار و ۶۲۲میلیارد ریال در ۳میلیون و ۸۷۶هزار و ۵۱۴نوبت در بازار دوم؛ ۴۱میلیون سهم به ارزش ۳۹هزار و ۷۴۲میلیارد ریال در ۱۵هزار و ۸۴۸نوبت در بازار بدهی؛ ۳۰۰هزار سهم به ارزش ۱۷میلیارد ریال در ۷۱۶نوبت در بازار مشتقه و یک میلیارد و ۶۱۸میلیون واحد از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۱۶هزار و ۵۵۹میلیارد ریال در ۸۰هزار و ۲۸نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحد آغاز کرده است تاکنون با ۳۴هزار و ۱۸۷واحد افزایش معادل ۳۵.۵درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۱۳۰هزار و ۴۷۶واحد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۲۷هزار و ۱۴۵واحد رشد و شاخص بازار دوم با ۵۷هزار و ۴۵۱واحد افزایش مواجه شده‌اند.

نظر شما