وزیر راه و شهرسازی در ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان مطرح کرد:

بازآفرینی شهری؛ اصلی‌ترین مساله ۲۰ سال آینده ایران

۱۳۹۷/۰۵/۲۶ - ۱۵:۰۰:۰۸
کد خبر: ۷۴۱۹۰۶
بازآفرینی شهری؛ اصلی‌ترین مساله ۲۰ سال آینده ایران
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اصلی ترین مرحله در ۲۰ سال آینده ایران بازآفرینی شهری خواهد بود، گفت: اگر به این مساله پرداخته نشود این بیماری و گرفتاری تعمیم پیدا می کند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان در استانداری آن شهر به ریاست «عباس اخوندی»، وزیر راه و شهرسازی و با حضور «شهاب‌الدین چاووشی»، استاندار سمنان، «هوشنگ عشایری»، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این جلسه به تشریح سیاست‌های طرح جامع بازآفرینی ملی پرداخت و مزایای اجرای برنامه محله محوری و معایب عدم توجه به بافت‌های میانی شهری را تشریح کرد. آخوندی در این جلسه، تصریح کرد: اصلی‌ترین مساله در ۲۰ سال آینده ایران بازافرینی شهری خواهد بود که اگر به آن پرداخته نشود این بیماری و گرفتاری تعمیق پیدا می‌کند. به طوریکه هرچه به حاشیه برویم گرفتاری در بافت میانی شهر بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش ارایه شده در حوزه ایمین راه و راهداری، اظهار داشت: پیشنهاد افزایش توقفگاه های راهی، مورد استقابال وزارت راه و شهرسازی است. با توجه به درآمدزایی آنها می‌توان اراضی موردنیاز را تامین کرد. البته به شرطی که از داخل استان سرمایه‌گذاران آن معرفی شوند.

نظر شما