معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

افزایش ۱۰ درصدی صادرات طی ۴ ماه گذشته /اختصاص بسته حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بنادر

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۱۱:۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۲۱۹۳
افزایش ۱۰ درصدی صادرات طی ۴ ماه گذشته /اختصاص بسته حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: بسته جدید تشویقی برای خطوط کشتیرانی لاینری و فیدری آماده شده و بسته جدید برای کسانی که در حوزه‌های ترانزیت و تجارت بین الملل کار می کنند، مهیا شده تا استفاده از بنادر مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «محمد علی حسن زاده»، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، امروز (شنبه) در نشست خبری در محل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر نرخ برابری دلار و ریال در ماههای گذشته سبب شده تا ارزش صادرات کشور افزایش یابد، به گونه ای که امروز رویه های صادراتی در بسیاری بنادر مثبت شده است.

او گفت: بررسی از بندر عسلویه در این مدت نشان می دهد 2 میلیون و 700 هزار تن صادرات انجام شده که در همسنجی با پارسال 200 هزار تن افزایش دارد .

حسن زاده عنوان کرد: صادرات مواد نفتی از پایانه خارک در این مدت به 35 میلیون و 600 هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 میلیون و 600 هزار تن افزایش یافت.

او خاطرنشان کرد: پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام، با هدف کاهش تاثیر آن در مقوله تجارت در بنادر و تخلیه و بارگیری کالاها، بسته های تشویقی و حمایتی متعددی آماده شده است.

معاون سازمان بنادر اظهار داشت: یک بسته حمایتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که در بنادر کار می کنند، آماده شده که از مواردی مانند تعلیق بدهی این افراد و شرکت‌ها تا تمدید دوره های ساخت آنها و نیز بازنگری در میزان اجاره های ثابت و متغیر آنها را شامل می‌شود.

حسن زاده افزود: یک مصوبه گمرکی برای کالاها در مناطق ویژه بندری آماده شده که مطابق آن کالا بیش از 2 ماه در این مناطق باقی نماند و قابل تمدید تا سه ماه است ، همچنین به صاحبان کالاهایی که در کمتر از 45 روز کالاهایشان را ترخیص کنند، تخفیف داده می شود.

او گفت: بسته های تشویقی برای شرکت های کشتیرانی نیز آماده شده و در موضوع ناوگان حمل و نقل نیز دولت به دنبال حمایت است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، اضافه کرد: بسته جدید تشویقی برای خطوط کشتیرانی لاینری و فیدری آماده شده و بسته جدید برای کسانی که در حوزه‌های ترانزیت و تجارت بین الملل کار می کنند، مهیا شده تا استفاده از بنادر مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

او به معافیت مالیاتی شرکت های فعال در مناطق ویژه اقتصادی را اشاره کرد و گفت: بزرگترین بنادر تجاری کشور از جمله بندر شهید رجایی، بندر بوشهر و بندر امیر آباد در مناطق ویژه اقتصادی واقع شده و 95 درصد از تجارت کشور در این بنادر انجام می شود و اقدامات اسنادی مربوط به معافیت های مالیاتی در این سازمان آغاز شده است.

حسن زاده بیان کرد: اکنون سهم حمل و نقل ریلی از مجموع عملکرد بنادر کشور و ورود و خروج بار به 12 درصد افزایش یافته است.

 معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر تاکید کرد : در یک افق پنج ساله، افزایش 30 درصد سهم حمل ونقل ریلی برنامه ریزی شده است.

او درباره میزان صادرات و واردات از بنادر کشور گفت: میزان صادرات در چهار ماه گذشته با نوسانات ارزی افزایش 10 درصدی یافته و میزان واردات با کاهش 15 درصدی روبه‌رو بوده است.

حسن زاده عنوان کرد: موافقتنامه ای بین وزرای کشورهای ایران، هند و افغانستان امضا شده که هیئت دولت و مجلس این کشورها  آن را تصویب کرده اند که اولین جلسه آن در آبان ماه سال جاری  با حضور وزرا و معاونین وزرا برگزار می شود و همزمان  با آن جلسه، بحث تبلیغ چابهار باعنوان " روز تبلیغ چابهار" رابا حضور کشورهایی که در این بندر فعالیت دارند برگزار خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز