رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور:

تحریم‌های داخلی کشنده‌تر از تحریم‌های خارجی هستند/ نیازمند "برایان هوک" ایرانی هستیم

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۶:۲۵:۳۹
کد خبر: ۷۴۲۳۸۳
تحریم‌های داخلی کشنده‌تر از تحریم‌های خارجی هستند/ نیازمند برایان هوک ایرانی هستیم
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: در شرایط فعلی باید به طور سیستماتیک با کشورها ارتباط داشته تا بتوانیم با پیگیری های مکرر روند را به نفع خود تغییر دهیم.

«محمدرضا نجفی‌منش»، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، با بیان اینکه 2 نوع تحریم داریم، گفت: اثرات تحریم‌های داخلی کشنده‌تر از تحریمات خارجی هستند.

او گفت: تحریم های داخلی این است کارها در داخل کشور بسیار پیچیده شده و مواد داخلی مثل فولاد، مس و...  به سختی به دست تولیدکنندگان می‌رسد.

او افزود: در شرایط فعلی باید به طور سیستماتیک با کشورها ارتباط داشته تا بتوانیم با پیگیری‌های مکرر روند را به نفع خود تغییر دهیم.

نجفی‌منش با بیان اینکه قبول داریم تحریم‌های آزار دهنده است، گفت: باید راه کارهای جدیدی پیدا کرده و این راه کارها را به منظور جلوگیری از نفوذ دشمن علنی بیان نکنیم. آمریکا حواسش به ماست و می‌خواهند از راه کارهای ما مطلع شده و مانع‌تراشی کنند.

او تاکید کرد: اگر تحریم‌های داخلی نداشته باشیم، می‌توانیم با راه کارهای خوب از تحریم خارجی عبور کنیم.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه حجم ریال مورد نیاز ما برای واردات 2 برابر شده است، افزود: حد اعتباری خودروسازی را باید 10 هزار میلیارد تومان اضافه کنند و قطعه‌سازان نیز به 2 برابر حد قبلی افزایش دهند تا بتوانند از عهده این کار برآیند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان کشور عنوان کرد: بخش زیادی از کشور به نقدینگی نیاز دارد. حدود  230 هزار میلیارد تومان نیاز جدید نقدینگی است که بانک مرکزی اعلام کرده 60 هزار میلیارد تومان را تامین می‌کند. الباقی از محل درآمدی دولت از تسهیل نرخ ارز، به بانک‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود تا این بانک‌ها بتوانند تامین نیاز واحدهای تولیدی را انجام دهند.

نجفی منش بابیان اینکه ما باید یک «برایان هوک» ایرانی به عنوان مسئول مقابله با تحریم‌ها باشیم، افزود: اگر هماهنگی وجود داشته باشد و هر سازمان و وزارتخانه‌ای جداگانه دستورالعمل صادر نکند، می‌توانیم مقابل تحریم‌ها باستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز