به گزارش سازمان جهانی گمرک؛

گمرک ایران در دنیا اول شد

۱۳۹۷/۰۵/۲۸ - ۰۹:۲۸:۴۰
کد خبر: ۷۴۲۶۳۰
گمرک ایران در دنیا اول شد
سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد که گمرک ایران در شناسایی و کشف مخدرهای جدید در دنیا رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل روابط عمومی گمرک ایران، سازمان جهانی گمرک به تازگی گزارشی را منتشر کرده که براساس آن گمرک ایران رتبه نخست کشف مخدرهای جدید را دارد. مخدرهای جدید با عنوان گل یا بذر شاهدانه شناخته می شود. براساس این گزارش در یکسال گذشته گمرک ایران با ۴۲۴ مورد کشف ماده مخدر گل یا بذر شاهدانه توانسته بالاتر از  بنگلادش، قطر، امارات، امریکا و چین قرار بگیرد.

بنا به گزارش سازمان جهانی گمرک، در یک سال گذشته ۴۲۴ مورد بذر مخدر جدید تحت عنوان گل یا شاهدانه توسط گمرک ایران کشف شده است. پس از ایران بنگلادش ۱۳۱ مورد و قطر ۶۱ مورد کشفیات داشته اند. ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در منطقه در معرض قاچاق انواع مواد مخدر قرار دارد که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک و استقرار و تجهیز گمرکات به سامانه جامع گمرکی و دستگاه های کنترلی ایکس ری و سگ های مواد یاب موفقیت های چشمگیری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در عرصه بین المللی توسط گمرک ایران کسب شده و شاهد افزایش قابل توجه کشف انواع مواد مخدر توسط ماموران گمرک در سالهای اخیر بوده ایم به طوریکه ماموران گمرک در سال گذشته موفق به کشف و ضبط بیش از ۱۵۳ تن انواع مواد مخدر شدند.

بنابراین گزارش؛ پیش از این بر اساس گزارش دفتر اطلاعات سازمان جهانی گمرک (RILO) در سالهای ۲۰۱۶  و  ۲۰۱۷،   گمرک ایران در مبارزه با قاچاق برای دو سال متوالی رتبه اول را در بین گمرکات کشورهای جهان کسب کرده بود.

نظر شما