سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

جزییات تصویب کلیات لایحه ایجاد ۲۰ منطقه آزاد و ویژه/ تعیین ۵ تبصره برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۰۵:۳۸:۵۷
کد خبر: ۷۴۷۵۵۰
جزییات تصویب کلیات لایحه ایجاد ۲۰ منطقه آزاد و ویژه/ تعیین ۵ تبصره برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نمایندگان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید به کلیات لایحه مناطق آزاد و ویژه رای دادند، گفت: امیدواریم دولت در این راستا به رسالتی که مجلس انتظارش را دارد، دست پیدا کند.

«زهرا سعیدی مبارکه»، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص تصویب کلیات لایحه مناطق آزاد و ویژه گفت: در جریان بررسی لایحه یک فوریتی ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی، نمایندگان با 127 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 196 با کلیات این لایحه موافقت کردند.

سعیدی گفت: بخش چهارم لایحه داشتن مجوز شورای برنامه ریزی استان و همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده تا هیچ هزینه ای برای دولت نداشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح این لایحه بیان کرد: جلسات متعددی در مرکز پژوهش‌های مجلس برای ایجاد این مناطق برگزار و همچنین کمیته‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی این لایحه تشکیل شد.

سعیدی گفت: از 86 منطقه ویژه پیشنهادی، 60 منطقه در مناطق کمتر توسعه یافته است، که با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید و افزایش صادرات، ایجاد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قبلا مناطق آزاد و ویژه رسالتی که باید در خصوص افزایش صادرات و تولید می داشت را ایفا نکرده و موانع آن را کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار داد و در 5 تبصره آن را مدیریت کردیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد: الزامات قانونی، فنس کشی و ایجاد گمرک و طرح جامع، ساماندهی و مدیریت کالای همراه مسافر، تردد خودروی خارجی و گزارش 6 ماهه شورای عالی مناطق آزاد به کمیسیون اقتصادی مجلس، 5 تبصره در این خصوص بود.

سعیدی با بیان اینکه نمایندگان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش تولید به این لایحه رای دادند، افزود: امیدواریم دولت در این راستا به رسالتی که مجلس انتظارش را دارد، دست پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز