عصر دیروز انجام شد؛

همتی میزبان صاحب نظران اقتصادی/ تحولات متغیرهای اقتصادی تشریح شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۸:۴۳:۴۴
کد خبر: ۷۵۰۹۲۰
همتی میزبان صاحب نظران اقتصادی/ تحولات متغیرهای اقتصادی تشریح شد
رییس کل بانک مرکزی در نشستی با حضور اساتید دانشگاه ها و صاحب نظران حوزه اقتصاد ضمن بررسی مهم‌ترین تحولات متغیرهای کلیدی اقتصاد کلان به ویژه بازار ارز، به بحث و بررسی راه کارهای ثبات فضای اقتصادی پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این جلسه که عصر دیروز برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید، صاحب نظران اقتصادی از طیف های مختلف فکری و سیاسی در فضایی صمیمی و دوستانه و با صراحت کامل  به ارایه نقطه نظرات خود در موضوعات «بازار ارز و مسائل روز نظام بانکی»پرداختند.اساتید حاضر در هم اندیشی ضمن تاکید بر هدفمند بودن سیاست های بانک مرکزی و لزوم تدوین برنامه منسجم به موضوعاتی از جمله «کنترل نقدینگی»،«فرهنگ سازی برای عدم ورود مردم به بازار سفته بازی از طریق رسانه های جمعی»،«حفظ وتقویت ذخائر ارزی کشور»،«تعمیق بازار ثانویه ارز»،«جلوگیری از اضافه برداشت بانک ها»،«حفظ ارزش پول ملی با استفاده از سیاست های صحیح و آینده نگر»،«افتتاح حساب های ارزی و متصل به طلا» ،«احیای اعتماد به نظام بانکی»  و «بهره گیری از تجارب سایر کشورها در خصوص بازار ارز» اشاره کردند.

 همچنین هماهنگی بیشتر بین سیاست‌های پولی و مالی و طراحی سازوکار تقویت استقلال بانک مرکزی از دیگر موضوعات مورد اشاره اساتید و صاحب نظران اقتصادی بود.

رییس کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشکر از اجابت دعوت صاحب نظران اقتصادی و اساتید دانشگاهی برای حضور در جلسه خاطرنشان کرد: از همه صاحب نظران و به ویژه رسانه ها درخواست می کنیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور از ایجاد جوروانی که موجب انتظارات منفی درجامعه و بازار می شود ممانعت کنند.

گفتنی است در آغاز این جلسه در گزارش مبسوطی آخرین تحولات متغیرهای کلان اقتصادی و اقدامات بانک مرکزی در بازار ارز برای حاضرین تشریح شد.

نظر شما