مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی ، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد؛

برخورد با احتکارکنندگان و اخلالگران بازار پوشک بچه

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۰:۰۷
کد خبر: ۷۵۱۰۴۱
برخورد با احتکارکنندگان و اخلالگران بازار پوشک بچه
مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی ، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان میزان نیاز سالانه کشور به پوشاک بچه را در حدود 3 میلیارد عدد (پد) و تولید آن در حدود 75000 تن عنوان کرد و افزود : رعایت ضوابط قیمت گذاری هیئت تعیین و تثبیت قیمت ها در نرخ گذاری از سوی تامین کنندگان الزامی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، «اسماعیل مهدی پور»، مدیرکل نظارت محصولات بهداشتی ، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با بیان اینکه کالای مذکور مشمول قیمت گذاری تکلیفی و تثبیتی نیست، تاکید کرد : در صورت افزایش غیرمتعارف قیمت از سوی تامین کنندگان و یا دریافت شکایت موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر اینکه بصورت متوسط 70 درصد مواد اولیه مورد نیاز در تولید پوشک بچه ، وارداتی است، گفت: به این منظور جلسه ای با واحدهای تولیدی برگزار شده و بررسی آنالیز قیمت این کالا با توجه به هزینه‌های متفاوت واحدهای تولیدی در حال پیگیری است .

مهدی پور یادآور شد : با توجه به اینکه عمده مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی می‌باشد نرخ ارز تأثیر مستقیمی در بهای تمام شده تولید دارد، ضمناً پودر جاذب و خمیر غلاف که قبلاً مشمول دریافت ارز رسمی بوده اند در حال حاضر ارز آنها از بازار توافقی تامین خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که با وجود عرضه این کالا در سطح کلیه فروشگاه‌‌های زنجیره‌ای، واحدهای صنفی خرده فروشی و داروخانه‌ها ، اما امکان احتکار و تخلف گرانفروشی از سوی هر یک از عوامل زنجیره توزیع وجود دارد .

مهدی پور ادامه داد: رصد و پایش بازار از سوی بازرسی اصناف و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و قطعاً با واحدهای متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

ضمناً مصرف کنندگان عزیز می توانند از طریق شماره تلفن 124 شکایات خود را گزارش دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز