وزیر صمت اعلام کرد؛

صدور ۱۷۷ مجوز تاسیس فعالیت های تولیدی طی ۵ ماهه اول سال ۹۷/ ۱۷۰۰واحد تولیدی در استان گیلان در حال ساخت است/ تاسیس ۶ اتاق در منطقه برای فروش کالای ایرانی

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۲۱:۲۴:۰۲
کد خبر: ۷۵۲۹۲۳
وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مشکلات استان گیلان با ۱۰ تن از نمایندگان و مقامات استانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن تجارت در جلسه  بررسی و رسیدگی به مشکلات استان گیلان که با حضور ۱۰ تن از  نمایندگان محلی و مسئولان استان گیلان  روز پنجشنبه در محل استانداری گیلان برگزار گردید ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم گفت:طبق سوابق دین مضاعفی به این استان دارم، سال پیش رو ۶ هزار واحد جدید صنعتی را در سراسر کشور به بهره‌برداری رساندیم که سهم گیلان نیز قابل ملاحظه بود.

 وزیر صمت عنوان کرد: حدود ۵۲ هزار واحد تولیدی در کل کشور در حال تاسیس است که هدف از آن ایجاد اشتغال بوده که ۱۷۰۰ واحد در استان گیلان در مراحل مختلف ساخت هستند.  ۶۰ درصد  أین واحدها تا به الان پیشرفت فیزیکی داشتند.

 او تاکید کرد: در جهت حمایت از تولید گام های ما به نحوی نبوده که تولید کننده طعم شیرینی را بچشد.

 او با بیان اینکه برنامه هایی برای تسهیل در امور تولیدی کشور داشتیم افزود: متاسفانه نتوانستیم گام هایی در جهت حمایت از تولید برداریم .

شریعتمداری عنوان کرد: با همه مشکلات روند رو به رشدی برای تاسیس واحد صنعتی جدید را شاهد بودیم، حدود ۱۷۷ مورد جواز تاسیس برای فعالیت های تولیدی در سال ۹۷ صادر شده و ۶۳۰ مجوز نیز سال قبل صادر شده بود.

 وزیر صمت گفت: باید از این فرصت استفاده کنیم، سال قبل ۱۸۸ پروژه در این استان توسط استاندار و مسئولین محترم افتتاح و به بهره برداری رسید و ۷۰ واحد صنعتی طی ۵ ماهه امسال به بهره برداری رسیده است.

 او گفت: یکی از ترفندهای دشمن که همه ما باید به آن توجه داشته باشیم ایجاد یاس در بین مردم است ولی این را نمی دانند که اندازه فشار دشمن به اندازه گلوله برف و بی فایده بوده است .

وزیر صمت گفت: ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور را داریم که اگر این روند ادامه پیدا کند جزر رتبه های اول دنیا می شویم. در حال حاضر نیز مقام اول منطقه هستیم.

 او با بیان اینکه ما باید بدانیم در شرایط خاصی به سر می بریم و باید وحدت و یکپارچگی را حفظ کنیم افزود: دولتِ بدون مخالف نداریم و همه حق دارند از دولت انتقاد کنند.

 شریعتمداری تصریح کرد: خطوط قرمز  منافع ملی و چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را باید حفظ کنیم و بدانیم که انقلاب انعطاف پذیر بوده و محکم و پایدار به راهمان ادامه دهیم.

 وزیر صمت در خصوص تسهیلات بانکی با نرخ سود پایینگفت: حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان در کشور منابع ارزی عرضه کردیم و امیدواریم این مبلغ طی پنج ماه آینده به خزانه بانک ملی برگردانده شود.

 او با بیان اینکه کمک به صادرات یک درصد از ارزش پول کشور را پایین می‌آورد افزود: ارز برای ملت ایران است و باید به چرخه اقتصادی برگردد. شوند دیگران او را همراهی نخواهند کرد.

 وزیر صمت بیان کرد: برای صادرات به مراکز خارج إز کشور نیاز داریم که با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته با تاسیس ۶ اتاق موافقت شده که با عنوان مرکز دائمی فروش کالای ایرانی در بازارهای آسیایی مطرح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز