مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی‌ کشور:

شرایط رفع فیلترینگ سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما/ به جز ۵۷ سایت، مابقی غیرمجاز هستند

۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۰۵:۴۱:۵۷
کد خبر: ۷۵۳۵۱۵
شرایط رفع فیلترینگ سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما/ به جز ۵۷ سایت، مابقی غیرمجاز هستند
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی‌ کشور گفت: سایت های غیر‌مجاز که فیلتر شده اند در صورتی که اقدام به دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کنند، این سازمان نیز نسبت به رفع فیلترینگ آنها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

«رضا جعفرزاده»، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور، با بیان اینکه هیچ یک از سایت های فروش بلیط هواپیمای دارای مجوز را فیلتر نکرده ایم، گفت: به دفاتر خدمات مسافرت هوایی که  دارای مجوز بند الف هستند اعلام کرده بودیم، اگر قصد فروش اینترنتی بلیت هواپیما را داشته باشند باید از سازمان هواپیمایی کشور مجوز بگیرند.

او گفت: برخی دفاتر که می خواستند به صورت الکترونیکی خدمات ارائه کنند، مجوز گرفتند و لیست دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز بند الف و لیست سایت های دارای مجوز در سایت سازمان هواپیمایی کشوری قابل دسترسی است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه باید سایت های مجاز و غیرمجاز از هم تفکیک می شد، افزود: سایت های غیرمجاز که مجاز به فروش بلیط هواپیما نبودند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: به جز سایت هایی که در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس https://www.cao.ir اعلام شده، مابقی سایت ها غیر مجاز هستند.

او در خصوص فروش چارتری بلیت هواپیما گفت: بیش از 70 درصد از بلیت های شرکت های هواپیمایی به صورت غیرچارتری و فقط 30درصد به صورت چارتری به فروش می رسد.

جعفرزاده با بیان اینکه، سازمان هواپیمایی کشوری در اولین مرحله مسئول گرانی بلیت ها را شرکت هواپیمایی می داند، افزود: شرکت های هواپیمایی باید در توزیع بلیت خود نظارت داشته و مدیریت کنند. ملاک، کلاس نرخی است که در شرکت های هواپیمایی اعلام می شود و بیرون از این چارچوب تخلف محسوب می شود.

او بیان کرد: تعداد سایت های غیرمجاز زیاد بوده اما 57 سایت معتبر هستند که از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز فروش بلیت گرفته اند.

جعفرزاده بیان کرد: سایت های غیر‌مجاز که فیلتر شده اند در صورتی که اقدام به دریافت مجوز از سازمان هواپیمایی کنند، این سازمان نیز نسبت به رفع فیلترینگ آنها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نظر شما