برگزاری جشنواره ملی حاتم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت باهمکاری مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۷/۰۶/۲۷ - ۱۳:۰۲:۰۹
کد خبر: ۷۵۴۶۰۹
برگزاری جشنواره ملی حاتم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت باهمکاری مجلس شورای اسلامی
دکتر قبادیان در دیدار با علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی حاتم (حمایت از تولید ملی ) برلزوم حمایت از برنامه های مرتبط با تشویق والگوسازی برندهای برگزیده ملی تاکید کرد.

در این جلسه که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره حاتم برگزار شد، پیرامون مباحث مرتبط با همکاری دولت و مجلس در خصوص حمایت از برندهای ملی و تهیه نقشه راه برون رفت واحدهای صنعتی و تولیدی با کمترین هزینه از شرایط نابسامان کنونی بحث و تبادل نظر شد.

بنا بر این گزارش علیرضا محجوب به عنوان رییس جشنواره ملی حاتم، عملکرد وزارت صمت و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری را در برگزاری سلسله رویدادهای اخیر و رویکرد تعالی محور آن قابل تحسین دانست و بر مباحث مرتبط با تشویق و الگوسازی برندهای برگزیده ملی تاکید کرد.

وی عنوان کرد مجلس به عنوان نهاد قانونگذار مکلف است بابهبود قوانین موجود در رفع موانع کسب و کار کوشا باشد و دبیرخانه جشنواره ملی حاتم در ادوار این رویداد توانسته با بررسی های تخصصی و کارشناسی به عنوان بازوی مشورتی بسیار مناسبی در کنار کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گیرد.

دکتر قبادیان رییس کمیته علمی جشنواره ملی حاتم نیز با بیان این مطلب که جهت تقویت دبیرخانه جشنواره ملی حاتم از تمامی نهادهای متولی دعوت خواهد شد تا در جلسات تخصصی که تحت نظارت این معاونت و دفتر حمایت از مالکیت صنعتی برگزار خواهد شد حضور پیدا کنند و با تهیه یک نظام جامع مشخص و عملیاتی به ارائه راهکار بپردازند، گفت : مسیر موفق و صحیحی که تاکنون دنبال شده است می تواند منشا آثار بسیار ارزشمندی باشد که تنها با هم افزایی و نگاه علمی و حضور نخبگان به ثمر خواهد نشست.

در ادامه مهندس میرصالحی مدیر کل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت با اشاره به فعالیت های این دفتر در خصوص ترویج نشان تجاری گفت: با توجه به لزوم شناسایی بنگاه های اقتصادی منتخب کشور که توانسته اند مبانی و الزامات توسعه برند را در سازمان های خود به اجرا بگذارند، این دفتر در سال های اخیر در جهت حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی با انجام پروژه های ملی به آسیب شناسی و الگوسازی در موضوعات مرتبط با برند و برندآفرینی اقدام نموده است.

وی افزود، مبحث آموزش به عنوان رکن بنیادی توسعه در واحدهای صنعتی و اقتصادی همواره در دستور کار دفتر مالکیت صنعتی قرار داشته و با رویکرد ترویج نشان تجاری یا برند در سطح ملی و بین¬المللی تاکنون توانسته ایم در ٣١ استان کشور دوره های آموزشی کاربردی در راستای ارتقاء سطح دانش واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار نماییم.

در این جلسه پوریا قلیخان دبیر و سیدقاسم کشفی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در خصوص اطلاع رسانی رویداد در سطح ملی و ساماندهی کمیته های تخصصی تشکیل شده ارائه و در انتها مصوب شد جلسه شورای سیاستگذاری رویداد با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی، تشکلهای صنعتی و صنفی و نمایندگان بنگاه های برگزیده ملی پس از ایام سوگواری سید و سالار شهدا اباعبدالله الحسین در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ترسیم نقشه راه جشنواره ملی حاتم برگزار گردد.

لازم به توضیح است علاقمندان به این رویداد ملی میتوانند آخرین اخبار مراسم را از وب سایت موسسه مطالعات خلیج فارس به آدرس www.persiangulfcorp.com و یا پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز