رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد؛

کشف کالاهای ضروری به ارزش ۳۸۰میلیارد ریال در استان قم

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۰:۴۵:۰۶
کد خبر: ۷۵۵۴۰۵
کشف کالاهای ضروری به ارزش ۳۸۰میلیارد ریال در استان قم
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم با اشاره کشف کالاهایی به ارزش 380میلیارد ریال در استان قم اعلام کرد : طی گشت های مشترک و بازرسی های بعمل آمده توسط بازرسان سازمان صمت ، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف استان از چندین انبار کالاهایی کشف و پلمپ شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، «محمود سیجانی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، در جلسه کارگروه تنظیم بازار با اشاره به کالاهای موجود در این انبارها گفت: در این انبار ها کالاهایی شامل چای خارجی ، انواع لاستیک سبک و سنگین ، کاغذ گلاسه ، انواع لوازم خانگی ، انواع برنج ایرانی و خارجی، شکر، روغن ، انواع کالاهای حساس و ضروری مصرف خانوار، نهاده های دامی ، اقلام آرایشی بهداشتی و سلولزی، انواع لوازم التحریر ، تیر آهن و انواع میلگرد و پروفیل ، گوشت منجمد وارداتی ، آب معدنی ، انواع باطری خودرو و ... کشف شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این خصوص پرونده های متعددی با عناوین تخلف احتکار ، اختفاء ، امتناع از عرضه ، گرانفروشی ، حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق و عرضه خارج از شبکه به ارزش سیصد وهشتاد میلیارد ریال تنظیم و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است .

سیجانی با بیان این مطلب که بسیاری از کالاهای مکشوفه تحت عنوان تخلف احتکار به بازار عرضه شده است، افزود: اولویت احکام قضایی در خصوص کالاهای احتکار شده در استان الزام به عرضه کالا در بازار پس از قیمت گذاری تحت نظارت کمیته منتخب تعیین تکلیف شده تا در اسرع وقت به دست مصرف کننده نهایی برسد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم ضمن تاکید بر لزوم اعلام و ثبت موجودی انبار ها در سامانه جامع انبار گفت: عدم اعلام موجودی انبارها توسط انبار داران و توزیع کنندگان عمده کالا در سامانه از نظر قانون احتکار محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت کالای اساسی در استان مطلوب بوده و هیچگونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و روند رو به رشد قیمت بسیاری از کالاهای اساسی کنترل شده و در حال رسیدن به ثبات میباشد که در برخی اقلام نیز رو به کاهش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز