پاسخ وزارت نفت به ادعاهای هدایت الله خادمی

۱۳۹۷/۰۶/۳۱ - ۱۶:۳۰:۳۷
کد خبر: ۷۵۵۶۹۱
پاسخ وزارت نفت به ادعاهای هدایت الله خادمی
وزارت نفت به ادعاهای هدایت الله خادمی نماینده مجلس مبنی بر انتقال برخی نمایندگان به وزارت نفت طی چند ماه گذشته واکنش نشان داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد: در پی اظهارات و ادعاهای مکرر آقای هدایت الله خادمی نماینده مردم محترم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی مبنی بر انتقال برخی نمایندگان به وزارت نفت طی چند ماه گذشته که متاسفانه به گونه‌ای شبهه‌انگیز مطرح شده است ذکر توضیحاتی ضروری به نظر می‌رسد.

پیش از بیان هر توضیحی لازم است یادآور شویم که وزارت نفت هرگز بنا نداشته وارد مجادله رسانه‌ای با اشخاص حقیقی و حقوقی به ویژه نمایندگان محترم مجلس شود زیرا معتقدیم فضای عمومی کشور به ویژه در شرایط کنونی بیش از هر برهه دیگری به آرامش،  همکاری و همدلی نیاز دارد.

اما از آن‌جا که جناب آقای خادمی مدتی است به طرح سخنانی می‌پردازند که ممکن است ابهاماتی را نزد افکار عمومی پدید آورد، ناچار شدیم به اظهارات ایشان پاسخ دهیم به ویژه آن به تازگی در برخی رسانه‌ها و صفحه شخصی خود در توتیتر مدعی شده‌اند حقوق برخی نمایندگان مجلس که در چند ماه گذشته به وزارت نفت منتقل شده‌اند بین 300 تا 500 درصد افزایش یافته است! با توجه به این ادعاها نکات زیر به آگاهی افکار عمومی می‌رسد:

1)    از آغاز تشکیل دولت یازدهم  در نیمه سال 1392 تاکنون تنها 8 نفر از نمایندگان شامل نمایندگان ادوار به این وزارتخانه انتقال پیدا کرده‌اند که 6 نفر از ایشان در حال حاضر نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند.  

2)    تاکید می کند از بهمن ماه 1395 به این طرف یعنی قبل از پایان دولت دهم، هیچ نماینده ای به این وزارتخانه انتقال پیدا نکرده است.  

3)    حقوق و مزایای پرداختی به نمایندگانی که کارمند نفت محسوب شده و مایل به دریافت حقوق خود از این وزارتخانه بودند، با اعلام امور اداری مجلس محترم طبق ضوابط صنعت نفت پرداخت می شود.

4)    بالاترین رقم پرداختی ناخالص به نمایندگانی که کارمند نفت هستند، مربوط به جناب آقای هدایت‌الله خادمی نماینده مدعی است که آخرین رقم دریافتی ناخالص ایشان بالغ بر 27 میلیون تومان در ماه بوده است. اضافه می‌کند ایشان از تاریخ 1/7/1387 از یک واحد مسکونی متعلق به شرکت نفت در برج ASP تهران به وسعت 290 مترمربع به عنوان خانه سازمانی استفاده می‌کرده است که پس از فشار و اصرار وزارت نفت، نهایتاً در تاریخ 1/12/1396 این واحد سازمانی را پس از قریب به 10 سال تخلیه می‌نمایند. این در حالی است که مجلس محترم از طریق واگذاری واحد مسکونی یا پرداخت هزینه مسکن جهت تامین مسکن نمایندگان محترم در صورت تقاضا اقدام می‌نماید.  

5)    علی‌رغم اینکه آقای خادمی خود بالاترین حقوق را بین نمایندگان محترم مجلس دریافت نموده است حتی در مورد خود ایشان نیز ذکر ارقام 300 تا 500 درصد اضافه دریافت حقوق، اغراق‌آمیز است چه رسد به دیگر افراد.

6)    طی مکاتبه ای از امور اداری مجلس محترم استفسار شده که آیا رعایت سقف قانونی پرداختی حقوق به نمایندگانی که از وزارت نفت نیز حقوق دریافت می‌کنند الزامی است یا خیر؟ و در صورت پاسخ مثبت، این سقف چه میزان است تا مراعات شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز