در دیدار مقامات دو کشور مطرح شد؛

توسعه تعاملات ایران و ترکیه در زمینه فناوری‌های گلخانه‎ای

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۱۳:۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۹۶۵۰
توسعه تعاملات ایران و ترکیه در زمینه فناوری‌های گلخانه‎ای
هفتمین نشست کمیته راهبری همکاری های کشاورزی ایران و ترکیه با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و مشاور وزیر کشاورزی و جنگلداری کشور ترکیه برگزار شد.

 به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هدف از برگزاری این نشست، بررسی زمینه های گسترش همکاری های کشاورزی میان ایران و ترکیه است.

در آغاز این نشست، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که موضوع گلخانه ها به عنوان یکی از فعالیت های اصلی در بخش کشاورزی ایران در دستور کار این کمیته قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند همکاری های خود را در زمینه فناوری ها و تبادل کارشناسان در حوزه گلخانه ها گسترش دهند.

«محمد علی طهماسبی»، زعفران را یکی از مهمترین کالاهای صادراتی و با ارزش ایران خواند و اظهار داشت: سال گذشته در ایران حدود ۴۰۰ تن زعفران تولید شد.

وی افزود: ایران ۹۴ درصد زعفران دنیا را تولید می کند و این محصول کم آب بر است.

طهماسبی تصریح کرد: زعفران ایران وارد بورس شده و وزارت جهاد کشاورزی تمهیداتی را برای جلوگیری از افت قیمت این محصول و ضرر کشاورزان به اجرا گذاشته است.

در این نشست، مشاور وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه نیز بر گسترش همکاری های کشاورزی دو کشور تاکید کرد و گفت: امیدواریم حجم تجارت محصولات کشاورزی ایران و ترکیه افزایش یابد.

محمد تونچ با بیان این که در زمینه کشاورزی ترکیه و ایران تحولاتی اتفاق افتاده است، اذعان داشت: این تحولات، فعالیت ها و همکاری های کشاورزی را شتاب خواهد داد.

وی تبادل فناوری ها و اطلاعات در حوزه گلخانه ها را از زمینه های مناسب همکاری دو کشور عنوان کرد.

تونچ درباره تولید زعفران نیز گفت: ترکیه زعفران تولید می کند، اما هنوز به مرحله تجاری شدن نرسیده است.

نظر شما