تشکیل کارگروه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در وزارت صمت

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۳:۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۵۷۹۶
تشکیل کارگروه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در وزارت صمت
جلسه کارگروه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت با هدف همگرایی سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد ، با حضور نمایندگان معاونت‌ها و سازمان‌های متبوع برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از  شاتا، «حسن صادقی»، مشاور وزیر در امور کارگری در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت همکاری سازمان‌ها و معاونت‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد بر تدوین اولویت‌های سیاست‌گذاری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با همکاری و همگرایی می‌توان شرایط موجود واحد‌های درگیر را تا حد زیادی بهبود بخشید و همچنین از بروز چنین آسیب‌هایی در آینده جلوگیری کرد.

همچنین در این جلسه شناسایی آسیب‌های نوپدید در چهارچوب قوانین، مقررات و اختیارات به عنوان اولویت سیاست‌گذاری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد.

در ادامه جلسه افزایش ضریب سلامت روانی و اجتماعی جامعه هدف از طریق مطالعه در زمینه شناخت پدیده‌ها، مسائل و آسیب‌های اجتماعی و اتخاذ تدابیر و سیاست‌های پیشگیرانه مورد بررسی قرار گرفته و همکاری مراجع ذی‌ربط در راستای این اقدامات ضروری اعلام شد.

در همین راستا مقرر شد تعامل، هماهنگی و همکاری با بخش‌های اجتماعی سایر دستگاه‌ها، مجامع، کمیسیون‌ها، شوراها و کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، این همکاری جهت تسهیل برنامه‌ریزی و تنظیم خط مشی‌ها در راستای هدف مورد نظر کارگروه که پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است، انجام خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، در همین راستا نقش نهاد‌های مدنی و سازمان‌های مردم نهاد فعال نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته و بر نقش این نهاد‌ها تاکید شد.

در ادامه، تهیه بسته‌های آموزشی پیشگیری از بروز یا تشدید آسیب‌های اجتماعی برای جامعه هدف در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا اجرای طرح فراگیر ایجاد و ارتقای خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی در جامعه هدف نیز طرح و بررسی شد.

در پایان این جلسه کلیه معاونت‌ها وسازمان‌های مربوط آمادگی خود را جهت همکاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این مورد اعلام کردند و پیشنهادات و مسائل طرح شده در جلسه نیز به دبیرخانه کارگروه جهت بررسی ارسال شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز