مدیر فروش یک شرکت بزرگ قطعه سازی:

دانش استاتور را انگلیسی ها به ما نمی دادند/مشکل ترخیص قطعات از گمرک حل می شود

۱۳۹۷/۰۷/۲۷ - ۱۴:۰۲:۲۹
کد خبر: ۷۶۶۳۷۴
دانش استاتور را انگلیسی ها به ما نمی دادند/مشکل ترخیص قطعات از گمرک حل می شود
مدیر فروش یک شرکت بزرگ قطعه سازی گفت: دانش استاتور را انگلیسی ها به ما نمی دادند ولی از سال گذشته خط استک را به مجموعه اضافه کردیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عباس حاتمی»، مدیر فروش یک شرکت بزرگ قطعه سازی در جریان بازدید خبرنگاران  از خطوط تولید گروه قطعات خودروی «عظام» با بیان اینکه بیش از 80درصد سهم بازار خودروسازی ایران را تامین می کنیم افزود: 80درصد قطعات هدفگذاری شده و در حال حاضر 60 درصد آن تامین شده که حدودا 5 میلیون یورو هزینه و سرمایه گذاری انجام  و 3 میلیون یورو برای مواد سیستم تولید داخل نیز پیش بینی شده است.

او عنوان کرد: به دلیل محدودیت مواد نمی توانیم صادرات داشته باشیم و به همین دلیل ترجیه مان این است که بازار داخلی را  پوشش دهیم تا با افزایش قیمت در داخل مواجه نشویم.

حاتمی گفت: قبلا شفت روتور برای دینام وارداتی  بوده  ولی در حال حاضر 10درصد سخت داخلی است و در تلاش هستیم که داخلی سازی را ادامه دهیم.

دانش استاتور را انگلیسی ها به ما نمی دادند

مدیر فروش این شرکت ادامه داد: دانش استاتور را انگلیسی ها به ما نمی دادند ولی از سال گذشته خط استک را به مجموعه اضافه کردیم.  در حال حاضر خط تولید کوئل در این گروه صنعتی در آخرین مراحل قرار دارد و تولید آزمایشی آن آغاز شده و در کمتر از دو ماه دیگر راه اندازی می شود.

حاتمی افزود: کوئل تحت لیسانس شرکت ولئو فرانسه در ایران تولید می‌شود و حتی این شرکت خواستار واردات این قطعه از ایران برای نصب بر روی ماشین‌های تولید اروپا شده است.

او بیان کرد: گروه قطعات خودروی «عظام» بزرگترین تولیدکننده قطعات اصلی خودرو در کشور است. اکنون 500 نوع محصول در 10 گروه کالایی در گروه عظام تولید می شود و محصولات این شرکت به 11 کشور جهان صادر یا به خودروسازان بزرگ داخلی فروخته می شود.

او تصریح کرد: فرمایشات رهبری مبنی بر ایجاد اشتغال با حمایت از کالای ایرانی است که هدف ما تصری بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری است. با تلاش 80 متخصص و کارشناس توانستیم این مجموعه را به این مرحله برسانیم و بسترهای لازم را در حوزه صنعتی ایجاد کنیم. کیفیت قطعات ساخت داخل موضوع و اولویت اصلی ما است و سعی در بومی سازی آن را داریم که در این راستا از متخصصان خارجی نیز استفاده می کنیم.

منتظر تایید قیمت از شورای رقابت هستیم

حاتمی افزود: تا پایان مرداد ماه امسال ارز دولتی به قیمت 4200تومان به این گروه صنعتی تعلق گرفت و خرید‌های مورد نیاز بر اساس این ارز انجام شد.اما اکنون ارز نیمایی جایگزین شده و اتفاق خوبی که خواهد افتد این است که از شهریور ماه امسال مطالبات مان را با ارز نیمایی محاسبه می کنند.

این فعال صنعتی ادامه داد: مشکل ترخیص قطعات از گمرک وجود داشته و در ماه های گذشته ترخیص نشدن به موقع مواد اولیه مورد نیاز، منجر به کاهش شیفت های کاری در شرکت و در نتیجه تولید نشدن به موقع قطعات برای استفاده در خطوط تولید خودرو شد ولی در حال حاضر گمرک به ترخیص کالا هاکمک می کند.

اهمیت به استفاده از نیروی جوان

در این مجموعه جوانگرایی به چشم می خورد به طوریکه از 700 نفر نیروی فعال فقط 2 نفرشان بالای 50 نفر و 30درصد آنها را بانوان تشکیل داده است.

شایان ذکر است؛ از محصولات این شرکت می توان به تولید قطعات موتوری، قطعات جانبی موتور، قطعات استاندارد و مکانیزم ها، قطعات تزئیناتی و بدنه ، قطعات سیستم انتقال قدرت، قطعات سیستم فرمان، قطعات سیستم تعلیق و ترمز، قطعات سیستم ایمنی خودرو، قطعات برقی، الکترونیکی و مکاترونیکی، قطعات ریخته گری و ماشین کاری اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز