محمدحسین موحدنژاد مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد ؛

جریمه سه آژانس هواپیمایی متخلف در فروش بلیط های ایام اربعین

۱۳۹۷/۰۸/۰۷ - ۱۷:۲۵:۳۳
کد خبر: ۷۷۰۴۵۲
جریمه سه آژانس هواپیمایی متخلف در فروش بلیط های ایام اربعین
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از جریمه سه آژانس هواپیمایی متخلف خبر داد.

《محمدحسین موحدنژاد،  مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: حداکثر نرخ بلیط هوایی در مسیر تهران-نجف-تهران 22.000.000 ریال و در مسیر مشهد-نجف-مشهد 28.000.000 ریال می باشد و فروش به نرخ پایین تر امری شایسته و مورد تقدیر است. لذا در فرایند اجرای طرح های نظارتی مشترک کارگروه نظارت بر فروش بلیط هواپیما،ت خلف سه آژانس هواپیمایی به دلیل گرانفروشی بلیط عتبات عالیات در ایام اربعین محرز شناخته و مبلغ جریمه اخذ و اضافه مبالغ دریافتی به مشترکان بازگردانده شد .

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در پی اقدامات نظارتی گشت‌های مشترک بر نحوه فعالیت‌های آژانس هواپیمایی و نیز حسب شکواییه ها و گزارشات واصله در خصوص گرانفروشی و فروش بلیط خارج از شبکه توسط برخی از نمایندگی های رسمی فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین، بازرسان ویژه این سازمان با همراهی سایر دستگاه‌های مرتبط منجمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با مراجعه به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی، از نحوه فروش و قیمت گذاری بلیط، بازرسی بعمل آوردند.

موحدنژاد اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده و با توجه به اسناد و مدارک موجود مشخص گردید یک شرکت خدمات مسافرت هوایی در مسیر پروازی تهران – نجف – تهران، اقدام به اخذ وجوه اضافی بالاتر از نرخ های مصوب نموده است.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در ادامه افزود: همچنین شرکت مذکور با تبانی یک دفتر خدمات مسافرت هواپیمایی دیگر اقدام به خرید عمده تعداد80 صندلی از پروازهای هواپیمایی ماهان ایر در مسیر تهران – نجف دفتر منتخب و معرفی شده سازمان هواپیمایی کشوری کرده و با قیمت های بالاتر از نرخ مصوب به فروش رسانده اند.

وی با تاکید بر اینکه اکیپ های بازرسی بر روند فروش بلیط توسط دفاتر خدمات مسافرتی نظارت می کنند، اضافه کرد : در بررسی مدارک و مستندات فروش دفاتر خدمات مسافرت هوایی یاد شده، مشخص گردید این دفاتر علاوه بر اینکه هیچگونه مجوزی برای فروش بلیط در ایام اربعین حسینی را ندارند نسبت به گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه بلیط نیز اقدام کرده اند.

موحدنژاد تصریح کرد: بعد از بررسی پرونده های تشکیل شده در شعبه سیار تعزیرات حکومتی در نهایت تخلف انتصابی واحدهای مذکور محرز و متخلفین جمعاً به پرداخت مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه و نه میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و جبران خسارت به مسافرین محکوم شدند.

برپایه این گزارش، نماینده ویژه سازمان هواپیمایی کشور حاضر در بازرسی ها نیز فعالیت دفاتر یاد شده را به علت تخلفات متعدد و رعایت نکردن ضوابط و دستورالعمل های صادره لغو و یا به مدت سه ماه تعلیق کرده است.

این مقام  مسئول با بیان این که سازمان حمایت با تخلفات آژانس های هواپیمایی برخورد قانونی می کند ، تصریح کرد: علاوه بر بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی طبق برنامه ریزی انجام شده درصورت شکایت شهروندان از تخطی دفاتر مذکور بازرسان ویژه این سازمان به محل اعزام و موضوع بررسی و در صورت تایید هرگونه تخلف با خاطیان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد؛ گران فروشی بلیط تحت هر عنوان غیرقانونی بوده و هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به شکایات مردمی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان های سراسر کشور اعلام تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

نظر شما