رویترز خبر داد؛

درخواست سئول برای معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی

۱۳۹۷/۰۸/۱۰ - ۱۰:۳۷:۱۱
کد خبر: ۷۷۱۲۰۱
درخواست سئول برای معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور از آمریکا خواسته است در زمینه ارائه معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی، بیشترین انعطاف را داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور از آمریکا خواسته است در برابر درخواست کره جنوبی برای دریافت معافیت برای جلوگیری از آسیب شرکت‌های کره‌ای در برابر تحریم‌های ضد ایرانی، معافیت حداکثری داشته باشد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه این کشور، روز دوشنبه (هفتم آبان‌ماه) در تماسی تلفنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، خواهان مستثنی شدن از تحریم‌ها شده است.

در بیانیه یاد شده آمده است: وزیر کانگ درخواست کرده است که طرف آمریکایی انعطاف حداکثری را به کار گیرد تا کره جنوبی بتواند معافیت به دست بیاورد و آسیب به شرکت‌های ما حداقل شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد پومپئو اعلام کرد متوجه موضع کره جنوبی شده است و به بحث درباره این مسئله ادامه می‌دهد.

کره جنوبی و ژاپن مدتی است برای دریافت از معافیت‌های از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا، با مسئولان آمریکایی مذاکره می‌کنند. هر دو کشور یاد شده در دور پیشین تحریم‌ها از معافیت برخوردار شده بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز