سخنگوی کسب و کارهای مجازی ایران در گفتگو با برنا مطرح کرد:

فعالیت رسمی ۳۰ هزار کسب و کار آنلاین در کشور/ سهم ۹درصدی بانوان در کسب وکارهای مجازی/ ساماندهی قیمت‌گذاری سایت‌های خرید و فروش کالا

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۰۵:۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۷۶۹۰۲
فعالیت رسمی ۳۰ هزار کسب و کار آنلاین در کشور/ سهم ۹درصدی بانوان در کسب وکارهای مجازی/ ساماندهی قیمت‌گذاری سایت‌های خرید و فروش کالا
عضو هیأت مدیره و سخنگوی کسب و کارهای مجازی به سهم پایین زنان در کسب و کارهای مجازی اشاره کرد و گفت: براساس آمار رسمی تنها 9 درصد خانم ها و 91 درصد آقایان در این حوزه فعالیت می کنند.

«رضا الفت نسب»، عضو هیأت مدیره و سخنگوی کسب و کارهای مجازی ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص کسب و کارهای آنلاین گفت: در حال حاضر حدود 30 هزار کسب و کار آنلاین به صورت رسمی در کشور  فعالیت می کنند و در حوزه خرده فروشی، نهایتا یک درصد از حجم به صورت آنلاین است.

وی ادامه داد: اتحادیه کسب و کارهای مجازی حدود یک سال است که شروع به فعالیت کرده و هر کسی در این صنف بخواهد فعالیت کند، باید از این اتحادیه مجوز بگیرد.

الفت نسب افزود: تا به الان حدود 750 مجوز صادر کردیم و نظارت بیشتر براساس شکایت است و اگر شکایتی شود، بررسی می کنیم.

وی گفت: تاکسی های آنلاین و هوشمند که درحال حاضر در سطح کشور فعالیت می کنند از اتحادیه مجوز گرفتند و در این خصوص میزان شکایت ها پایین است زیرا این نوع کسب و کارها به دنبال این هستند که سهم بازارشان را افزایش دهند و خودشان شکایت‌های خودشان را پیگیری و نظارت می کنند. اگر اتفاقی خاصی بیفتد آن موقع اتحادیه ورود پیدا می کند بنابراین سطح تخلفات کسانی که مجوز دارند و به صورت رسمی کار می کنند، پایین است. 
 

وی به سهم پایین زنان در کسب و کارهای مجاز اشاره کرد و گفت: براساس آمار رسمی تنها 9 درصد خانم ها و 91 درصد آقایان در این حوزه فعالیت می کنند.

سخنگوی کسب و کارهای مجازی ایران در خصوص مشکلات تاکسی های آنلاین از جمله لغو سفر توسط راننده برای عدم پرداخت پورسانت گفت: چنانچه مسافر چنین اتفاقی را مشاهده کند می تواند با پشتیبانی تماس گرفته و این موارد را اعلام کند تا جلوی تخلفات گرفته شود.

وی در خصوص نحوه قیمت گذاری سایت‌های خرید و فروش کالا که بعضا شاهد بالا بودن قیمت سایت از قیمت بازار هستیم، گفت: الان به این سمت رفته‌ایم که قیمت برخی کالاها مشخص است و از طریق سامانه 124 اعمال می شود. همچنین شرکت ها به سمتی می‌روند که همان قیمت ها را اعمال کنند تا فروشنده نتواند افزایش قیمت دهد. یکسری کالاها قیمت رسمی اعلام شده ندارند و در سطح بازار هم می بینیم که یک کالا چند قیمت دارد و این طبیعی است.

الفت نسب بیان کرد: در این خصوص کار نرم افزاری می شود و چند وقت دیگر اتفاقات خوبی در این حوزه می افتد. سازمان های نظارتی مثل تعزیرات نیز هستند که می توانند ورود و بررسی کنند.

نظر شما
پرونده ویژه