مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری:

ترانزیت کالا از مرزهای زمینی ۷ درصد افزایش یافت

۱۳۹۷/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۵:۰۵
کد خبر: ۷۷۷۲۱۵
ترانزیت کالا از مرزهای زمینی ۷ درصد افزایش یافت
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ‌و نقل بین ‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: ترانزیت کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، «رضا نفیسی»، گفت: در این مدت بیش از پنج میلیون و 775 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری اظهار داشت: در مدت یاد شده 2 میلیون و 313 هزار تن مواد نفتی و سه میلیون و 461هزار تن مواد غیرنفتی ترانزیت شد که عمده ترین آن قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

به گفته وی در این مدت بندر شهید رجایی با یک میلیون و 681 هزار تن معادل 29 درصد، فعال‌ ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به کشور بوده و پس از آن مرزهای پرویزخان با 24 درصد و باشماق با 10 درصد در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود محدودیت های آمریکا با برنامه ‌ریزی و فعال شدن مناسبات ترانزیتی با کشورهای منطقه، روند ترانزیت کالا از کشور همچنان سیر صعودی داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز