وزیر راه و شهرسازی:

فعالان اهتمام خود را برای توسعه زیرساخت‌های بندری نشان دهند

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۱۰:۴۶:۵۳
کد خبر: ۷۸۰۲۳۹
فعالان اهتمام خود را برای توسعه زیرساخت‌های بندری نشان دهند
وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه امروز در دستور کار ماست شرکت‌هایی هستند که بتوانند، برنامه‌های لوجستیکی ما را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با حضور «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، «محمد راستاد»، مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی، امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و «علی مبینی دهکردی»، رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این مراسم «محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی، گفت: یکی از پیام‌های مهم این برنامه، بودن در مسیر توسعه و پیشرفت است. ایران با برخورداری از دسترسی به دریاهای آزاد که یکی از بزرگ‌ترین موهبت های الهی بوده و در یک نقطه استراتژیکی جهان قرار دارد، به اقتصاد دریا محور توجه ویژه‌ای داشته و توسعه دریایی را با عنوان برنامه‌های شکوفایی کشور در دستورکار قرار داده است.

وی گفت: دشمن امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ما را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده در حالیکه تحریم‌ها غیرقانونی است و باید بداند عمر آن کشور از عمر جدیدترین بناهای ایران کم تر است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: قبل از میلاد مسیح ایرانیان بودند که کانال سوئز را ایجاد کردند و دشمن باید بداند با یک کشور قدرتمند تاریخی روبرو است.

اسلامی بیان کرد: سرمایه بزرگ انسانی در کنار ذخایر ایران همواره به عنوان قدرت تأثیرگذار مطرح است و در قالب این نوع تحرکات منفعل نخواهیم بود و مسیر توسعه خود را به سمت شکوفایی ادامه خواهیم داد.

وی تأکید کرد: باید به ایجاد شرکت‌های حمل و نقل ترکیبی که بتوانند قدرت ایران را به منصه حضور بگذارد، توجه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: علاقه‌مندی که هند و روسیه به کریدور شمال به جنوب دارند، آن را به یک پروتکل چند جانبه تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در دستور کار ماست شرکت‌هایی هستند که بتوانند، برنامه‌های لوجستیکی ما را دنبال کنند. از همه فعالان حوزه حمل و نقل درخواست دارم اهتمام خود را برای توسعه زیرساخت‌های بندری نشان دهند.

اسلامی افزود: منابع انسانی، ثروت انسانی و علاقه‌مندی به این حوزه مستلزم ایجاد زمینه برای توسعه آموزش است تا بتوانیم برای پاسخگویی به نیازهایمان در آینده آنها را تدارک ببینیم.

وی در پایان گفت: با حرکت پر سرعت‌تر و با استفاده از  همه داشته‌های خود باید به مسیر خود ادامه دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز