رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی:

انار و هندوانه گران نمی شود/ بازرسی ها تشدید می شود/ برای شب یلدا حتما هندوانه میناب بخرید

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۵:۴۱:۲۹
کد خبر: ۷۸۸۱۲۰
انار و هندوانه گران نمی شود/ بازرسی ها تشدید می شود/ برای شب یلدا حتما هندوانه میناب بخرید
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم که حتما هندوانه‌های میناب را خریداری کنند چون به صورت تازه و به روز است ولی هندوانه‌های دیگر انبار شده است و کیفیت لازم را ندارد.

«اسدالله کارگر»، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درخصوص قیمت‌های میوه در ایام یلدا گفت: سند ما فاکتور خرید است، بر مبنای مصوبه‌ای که داریم به همه اعضا پیامک ارسال می شود و در سایت نیز اعلام کردیم که قیمت ها باید طبق مصوبه باشد و خارج از آن خلاف است. تشدید بازرسی از طرف اتاق انجام شده که نماینده ما هم در آنجا حضور دارد و سطح شهر را به صورت منطقه‌ای بازرسی می‌کنند.

وی گفت: عرضه و تقاضا به ما ارتباطی ندارد اما خروج میوه از میدان به ما ارتباط دارد و طبق مصوبه، فروشندگان موظف هستند از 15 درصد تا 35 درصد نسبت به قیمت میدان افزایش قیمت داشته باشند.

وی در خصوص کیفیت میوه ها گفت: میوه های دربسته را تضمینی نیست اما میوه‌هایی که به ظاهر خراب هستند، ما پاسخگو هستیم.

کارگر تصریح کرد: متأسفانه 40 درصد تا 50 درصد میدانی‌ها مخصوصا واسطه‌ها به ما فاکتور نمی‌دهند و برخی میوه ها به دلیل کمیاب بودن محصول به دست دلال میافتد و دلال نیز فاکتور صادر نمی کند و اعضای ما مجبور می‌‌شوند، بدون فاکتور خرید کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: حدودا شش ماه است که برای تابلو قیمت ها به اعضا پیامک می‌دهیم و حدودا 50% میوه فروشی ها تابلو دریافت کردند و آنها که تابلو دریافت نکردند، مدرک ندارند اما مشرف به این هستند که تا 35 درصد  می‌توانند اضافه کنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال کمبود میوه نداریم و نخواهیم داشت و به ویژه انار با کیفیت و فراوان داریم، افزود: از مردم تقاضا می‌کنیم که حتما هندوانه‌های میناب خریداری کنند چون به صورت تازه و به روز است. هندوانه‌های دیگر  انبار شده است و کیفیت لازم را ندارد.

کارگر عنوان کرد: چنانچه مردم شکایتی داشته باشند می توانند با سامانه 124 و یا با شماره مردمی اتحادیه 55662380 تماس بگیرند که در اولین فرصت بازرسی و پیگیری می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی بیان کرد: قرار نیست برای شب یلدا افزایش قیمتی وجود داشته باشد.

نظر شما