نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته برگزار شد؛

راستاد: برنامه توسعه بندر چابهار ادامه دارد/ آدم نژاد: برای جلوگیری از قاچاق مجبوریم از کارت سوخت استفاده کنیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۴۲:۲۳
کد خبر: ۷۸۸۵۴۸
راستاد: برنامه توسعه بندر چابهار ادامه دارد/ آدم نژاد: برای جلوگیری از قاچاق مجبوریم از کارت  سوخت استفاده کنیم
نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته در محل شبستان مصلی امام خمینی با حضور مهندس امیر امینی معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، مهندس شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مهندس راستاد، مدیران سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛مهندس راستاد در خصوص تحریم برخی از کشتی‌ها گفت: همکاری‌های لازم را با موسسات رده بندی کشتی‌ها داشتیم برخی از آنها پس از تحریم کشور را ترک کردند ولی اکثریت آنها علی رغم تحریم‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. نگرانی از بابت پوشش موسسات رده بندی نداریم از ابتدای سال تا کنون حدود 3 میلیون و 660 هزار و 376 تن ترانزیت محصولات غیر نفتی داشتیم و در خصوص مقوله‌های نفتی 8 و 8 دهم درصد نسبت  به سال گذشته رشد داشتیم.

مهندس امینی در ادامه گفت: در خصوص پروژه‌های نیمه تمام وزارت راه و شهرسازی حدود 23 هزار و 500  قرارداد داریم که 4 هزار و 200 پیمان کار و هزار و  صد  مشاور کار داشتیم که این کار دشواری است. پروژه‌ها از منابع مالی دولت برخوردار می‌شوند. در  حوزه راه حدود 200 تا 250 میلیارد تومان برای دولت منابع مالی  مورد نیاز است  اما آنچه مطالبات  و تعهدات لازم دارد 20 هزار میلیارد تومان و 20 هزار میلیارد تومان بدهی‌های اسناد فاینانس است.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام 53 هزار کیلومتر راه احداث کردیم  که 19 هزار کیلومتر فعال و دارای قرارداد است و برای پروژه‌های فعال 30 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری عمرانی در سوریه گفت: در سوریه قرار نیست که دولت وارد پروژه‌های عمرانی شود. دولت از بازار سوریه برای مشارکت خصوصی و توانمندی‌های بخش خصوصی کشور استفاده می‌کند.

مهندس راستاد در  ادامه در خصوص محدودیت‌هایی که برای کشتی‌های ایرانی ایجاد می‌شود افزود: ما به برخی از کشتی‌های ایران که تحت تحریم هستند فقط به چشم محدودیت نگاه می‌کنیم و اقدام غیر قانونی  آمریکا در تحریم کشتی‌های ایرانی را اقدام غیر قانونی می‌دانیم و در مرجع دریایی به عنوان سند اعتراضی مطرح کردیم.

وی استفاده از بندر چابهار به عنوان حلقه اتصالی بین سایر کشورها را امری مهم دانست و افزود: طی یک سال اخیر در این بندر رشد قابل توجهی حدود 40 درصد  را شاهد بودیم. بنادر ما به طور مشخص در لیست تحریم‌ها نیستند و تردد بنادر برقرار است. به نحوی که در چابهار کشتی حامل کالای اساسی که 73 هزار تن بود را اخیرا پذیرا بودیم.

راستاد گفت: برنامه توسعه بندر چابهار ادامه دارد و انتظار داریم با افق دید  15 ساله ظرفیت  این بندر را به 17 میلیون تن برسانیم برای اینکه بتوانیم فاز دو را ایجاد کنیم باید فاز یک را  به 8 میلیون تن برسانیم که در حال حاضر 2 میلیون تن آن انجام شده است.

در ادامه مهندس آدم نژاد در خصوص احیای مجدد کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق و احتمال  افزایش قیمت بنزین گفت: کارت سوخت زمانی مطلوبیت دارد که بتواند جلوی قاچاق  را بگیرد و برای جلوگیری از قاچاق مجبوریم از کارت  سوخت استفاده کنیم.

مهندس آدم نژاد ادامه داد: در خصوص تلفات جاده‌ایی گفتند در سال 82 حدود 22 هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دادند که طی 10 سال این رقم به 17 هزار نفر رسید افسار سرعت را باید در کشور نگه داریم. سهم سرعت در تلفات بسیار زیاد است. ارتقای ایمنی ناوگان از کارهای مهمی است که باید در  این بخش انجام شود  و پایش مستمر باید در جاده‌ها مستقر شود.

وی تصریح کرد: یک ستاد ایمنی حمل و نقل مستقل در کشور نیاز داریم  با تحریم‌های اخیر نمی‌توان یک ملت و کشور را مهار کرد. در زمینه حمل و نقل زمینه‌های اینکه آسیب کمتری ببینیم وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز