بازدید اعضای شورای حکام از ساختمان اپدیم

۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۹:۵۵
کد خبر: ۷۸۹۶۹۸
بازدید اعضای شورای حکام از ساختمان اپدیم
مراسم عملیاتی شدن مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت بلایای طبیعی (اپدیم) صبح امروز با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، اعصای شورای حکام و مهمانان خارجی آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این مراسم سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، در مراسم عملیاتی شدن مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت بلایای طبیعی اپدیم، گفت: امروز شاهد تلاش های دوستان در سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی ادامه داد: اپدیم مبارکی است چرا که خدمات زیادی را به کشورهای آسیا و اقیانوسیه ارائه خواهد داد.

پورمحمدی افزود: ایران تاکنون بلایای طبیعی زیادی را تجربه کرده و می‌تواند تجریبات خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد.

وی گفت: امیدواریم آیندگان نیز از ثمرات این امر بهره مند شوند و اپدیم بتواند به عنوان یک چتر حمایتی و امنیتی برای کشورهای منطقه محسوب شود.

در ادامه کاوه زاهدی، مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد، گفت: ما در اسکاپ به خاطر زحماتی که در بیش از یک دهه برای تشکیل اپدیم متحمل شده‌ایم به شدت به اهداف آن وفادار خواهیم بود.

او افزود: منطقه ما نه تنها به خاطر ریسک بالا و آثار منفی حوادث بلکه به علت نابرابری‌ها در توانمندسازی مدیریت بحران در کشورهای منطقه آسیب‌پذیرتر است. حوادث در منطقه آسیا و اقیانوسیه بیشتر از هر منطقه‌ای جان انسان‌ها را می‌گیرد.

زاهدی بیان کرد: در راستی تحقق اهداف توسعه پایدار تخمین زده شده که تا سال ۲۰۳۰،  ۴۰درصد از حوادث و بلایای طبیعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه اتفاق خواهد افتاد. بنابراین هدف و انگیزه همکاری ما بسیار مشخص است.

او در پایان گفت: از دولت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت امورخارجه ایران به خاطر همکاری و حمایت‌های سخاوتمندانه تشکر می‌کنم.

سپس اعضای شورای حکام اپدیم و مهمانان از ساختمان این مرکز و نمایشگاه عکس با محوریت بلایای طبیعی بازدید کرده و از اطلس اطلاعات بلایای طبیعی منطقه آسیا و اقیانوسیه و سایت اپدیم رونمایی شد.

در پایان سومین نشست شورای حکام اپدیم برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز