گروه اقتصادی خبرگزاری برنا گزارش می دهد؛

کلاهبرداری جدید؛ «بزن به این کارت»

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۸:۳۶:۰۰
کد خبر: ۷۹۳۳۸۵
کلاهبرداری جدید؛ «بزن به این کارت»
سودجویان در جدیدترین شیوه کلاهبرداری که در هفته‌های اخیر گسترش یافته با رصد افرادی که در حال خرید هستند پیامکی با محتوی "بزن به این کارت" را ارسال و از این طیق موردم را فریب می دهند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سودجویان در جدیدترین شیوه کلاهبرداری با رصد افرادی که در حال خرید هستند پیامکی با محتوی "بزن به این کارت" را برای افراد ارسال می‌کنند و این پیامک در هنگامی که اشخاص قصد ارسال وجوه مبالغ در ازای خرید و یا انتقال وجوه به دوستان و آشنایان یا اشخاص دیگر را دارند منجر به اشتباه و ارسال مبلغ به شماره کارت ارسالی در پیامک می‌شود.

 فریب خوردگان  اگر در همان لحظه قصد واریز مبلغی را به حساب کسی داشته باشند به اشتباه پول را به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌کنند.

photo_2018-12-29_09-18-52

این پیامک و نظیر آن مکرر برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود.فریب خوردگان در این مدت  مبالغ هنگفتی را به اشتباه برای این افراد واریز کردند.

 در لا به لای صفحات حوادث به کرات اخباری مبنی بر اینکه برخی از افراد فریب این قبیل پیام‌ها را خورده و حتی متحمل ضرر و زیان شده‌اند، مشاهده می‌شود.

البته در برخی موارد محتوای این پیامک بسیار صمیمی است و با عنوان "عزیزم بزن به این کارت" است که منجر به اشتباه افراد در هنگام انتقال وجوه شده است. از این رو اطلاع رسانی این شیوه جدید کلاهبرداری برای جلوگیری از وقوع جرائم ضروری است.

از این رو توصیه می شود که مردم هرگز به پیامک‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه نکرده و رمز‌های بانکی خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهند تا مورد برخی از سودجویی‌ها قرار نگیرند و با آگاهی از ارسال پیامک هایی از این دست که شیوه جدید کلاهبرداری است باید در هنگام انتقال وجوه هوشیار باشند تا از انتقال وجه به حساب کلاهبرداران جلوگیری شود.

 

نظر شما