معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد؛

تجهیز ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۳:۳۸:۰۶
کد خبر: ۸۰۴۶۲۷
تجهیز ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۲.۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «مهندس علیمراد اکبری»، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، در نخستین گردهمایی مشترک روسای سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ها با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی،با بیان این مطلب،افزود:مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اجرای نظام های بهره برداری از تاسیسات آب و خاک کشور ضروری است.

وی با اشاره به این که بر اساس مصوبه کارگروه سازگاری با کم آبی تا سه سال آینده محدودیت و ممنوعیت کشت برنج به غیر از استان های گیلان و مازندران اعمال می شود،گفت:گیاهان آب بر باید به گلخانه ها منتقل و یا در مزارع دارای سیستم های نوین آبیاری تولید شود.

اکبری بر لزوم نقش آفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در تحویل حجمی آب به کشاورزان تاکید و تصریح کرد:لازم است سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به موضوع پیوست های اجتماعی و زیست محیطی پروژه های بخش کشاورزی ورود پیدا کند.

وی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با سازمان مرکزی تعاون روستایی برای مدیریت تعاونی های تولید تعامل داشته باشد،اظهار کرد:ارتباط سازمان نظام مهندسی با مراکز بین المللی تحقیقات به منظور آشنایی با آخرین یافته ها و تکنولوژی های روز ضروری است.

وی خاطرنشان کرد:سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید در تدوین نظام های فنی و اجرایی کشور در زمینه کشاورزی و آب مشارکت داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز