محبوب ترین مقاصد گردشگری گرمسیری

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۲:۴۱:۲۰
کد خبر: ۸۱۱۹۹۳
محبوب ترین مقاصد گردشگری گرمسیری
مناطق گرمسیری همیشه طرفداران بسیار زیادی دارند، چرا که در تمام طول سال می توان از سواحل و از تفریحات آبی آنها استفاده کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در  سرتاسر دنیا مقاصد گردشگری بسیار خوبی وجود دارد. برخی از این مناطق گرمسیری هستند، برخی چهار فصل و برخی از آنها گرمسیری. مناطق گرمسیری همیشه طرفداران بسیار زیادی دارند، چرا که در تمام طول سال می توان از سواحل و از تفریحات آبی آنها استفاده کرد. افرادی هستند که همواره از جاهای سرد در فرارند و علاقه دارند همیشه در آب و هوای گرم به سر ببرند. برخی از این مناطق که جزو لیست 10تایی بهترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارند در شرق آسیا و در خطه گرمسیری واقع شده اند. با هم به بررسی و شناخت بیشتر تعدادی از آنها می پردازیم.

هند، کشور پهناور هزار طعم و رنگ

اگر سفر با تور هند را برگزیده اید و قصد خرید تور هند (تور دهلی آگرا جیپور نوروز) را دارید نیازمند آشنایی هرچه بیشتر با کشور پهناور هندوستان و شناخت بهتر آن هستید. هند یا همان هندوستان کشوری در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی نو است. هند هفتمین کشور پهناور جهان و دومین کشور پرجمعیت جهان بعد از چین است. مهمترین شهر های هند: بمبئی، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، آگرا، میسور، جیپور، گوا، پونا، بوپال، تریواندروم، سورات و کانپور هستند.

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که بهترین شهر هند برای سفر کجاست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم تنوع و جاذبه های هندوستان در شهرهای توریستی هند آنقدر زیاد است که شما به سختی می توانید از دیدن یک شهر چشم پوشی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که با تور هند (تور ارزان دهلی، تور لحظه آخری آگرا و تور ارزان قیمت جیپور) و انتخاب تور های ترکیبی مانند تور هند، تور دهلی، تور آگرا، تور جیپور، تور بمبئی و... اقدام به سفر نمایید.

آژانس مسافرتی آسمان آبی پکیج های ویژه تور هند دهلی، آگرا، جیپور، تور هند لحظه آخری ، تور هند به همراه تورهای لحظه آخری گوا و تورهای نوروز هند به همراه بهترین قیمت تور هند برای مسافران خود در نظر گرفته است.

آب و هوای هند به دلیل پهناوری کشور، متغیر است ولیکن در کل در هند شاهد آب و هوای نسبتاً گرم و مرطوبی هستیم. میزان شرجی بودن هوا در فصول گرم سال بیشتر می شود. در هند باران های موسمی در فصل های گرم سال رخ می دهد. باران های گرم و سیل آسایی که در این مدت می بارد، می تواند زندگی مردم را مختل کند اما سیستم های مدرنی فراهم کرده اند تا در شهرهای توریستی این اتفاق رخ ندهد. برای علاقمند به آفتاب و گرما و تفریحات ساحلی هند می تواند مقصد بسیار مناسبی باشد.در کل آب و هوای هند با توجه به نزدیکی به خط استوا، گرم و استوایی است و به ندرت شاهد سرما در این کشور هستیم.  

چنانچه تمایل دارید از سکوت و آرامش بیشتری در سفر خود به هند بهره ببرید، بهترین زمان سفر به هند برای شما می تواند زمان های کم گردشگر و در اصطلاح Low-Season باشد. اما اگر دوست دارید تعطیلات خود را در زیبایی های هند سپری کنید و یا در زمان برگزاری جشن ها در هند حضور داشته باشید، با هزینه کمی بیشتر می توانید بهترین تعطیلات خود را در هند سپری نمایید. همچنین برای اطلاع از تاریخ های خاص و جشنواره های بیشتر هند به وبسایت آرزوی آسمان آبی مراجعه نمایید.

اگر به هر یک از مراکز خرید جیپور، مراکز خرید در اگرا یا مراکز خرید دهلی مراجعه کنید شک نکنید که دست خالی از آنجا بیرون نخواهید آمد. سفر به هندوستان یعنی خریدهای رنگارنگ و متنوع که باب سلیقه هر کسی باشد.

ادویه هندوستان معروف‌ترین سوغات این کشور است. بازار خاری بائولی دهلی از مشهورترین بازارهای ادویه، و در بخش قدیمی این شهر است.

جواهرات، فرش و انواع زیرانداز، روسری‌های رنگارنگ، سنگ‌های با ارزش و لباس‌های ابریشمی و نقره‌ را از مرکز خرید دیلی هات دهلی نو میتوانید تهیه کنید.

خیابان پاهار گنج در محله مرکزی دهلی نو شامل مغازه های متعددی است و قیمت اجناس در هند با توجه به محلی که از آن خرید می کنید متفاوت خواهد بود

مرکز خرید اوسانز گوا, سیتی سنتر بمبئی, مرکز خرید کرافت مارکت بمبئی هم از سایر مراکز خرید هند هستند.

مالزی، کشور چند مذهبی و پر از جاذبه های متنوع

بد نیست قبل از خرید و یا رزرو تور مالزی نوروز، با این کشور اندکی آشنا شوید. مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت آن کوالالامپور است، مذهب بیشتر افراد اسلام و زبان رسمی این کشور مالایی است اما نگران نباشید اکثر این مردم به خوبی به زبان انگلیسی صحبت می کنند. ساکنین کشور مالزی از سه نژاد مالایی، چینی وهندی تشکیل شده‌ است. تور لحظه آخری مالزی (تورهای ارزان کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی) یکی از مقصدهای سفر گردشگران از سرتاسر دنیا می باشد که می توانید با انتخاب مجری مستقیم تورهای لحظه آخری و ارزان قیمت مالزی (تورهای کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی)، سفر خوشی را به این کشور داشته باشید و از دیدن جاذبه های توریستی آن لذت ببرید. به علت استقبال زیاد بازدید کنندگان از شهرهای دیدنی مالزی مانند: کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی،  اکثر آژانس های مسافرتی تورهای این کشور را به صورت ترکیبی، مانند: تور کوالالامپور و لنکاوی و کوالالامپور و پنانگ ارائه می نمایند که بازدید از هر کدام از آنها می تواند لذت بخش باشد. به خاطر نزدیکی کشور مالزی به کشور سنگاپور، یکی از محبوب ترین تور مالزی تور ترکیبی کوالالامپور و سنگاپور می باشد. برای اطلاع از قیمت تور مالزی می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

مالزی در شرق آسیا و تقریباً در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است از این رو آب و هوای مالزی گرم و استوایی است و به دلیل قرار داشتن در کنار دریا هوای شرجی دارد. مالزی در تمام فصول سال دارای آب و هوایی مشابه با چند درجه اختلاف دما می باشد و به طور کلی درجه حرارت بالایی دارد. در این کشور بارندگی های موسمی رخ می دهد. بارندگی های موسمی در فصول گرم سال رخ می دهند و به اندازه ای شدید هستند که می توانند در چند ثانیه تمام وجود شما را خیس کنند. در نظر داشته باشید که اگر در فصول گرم سال به مالزی سفر کردید، چتر با خود داشته باشید. البته بارندگی در بقیه طول سال هم رخ می دهد ولیکن شدت و مقدار آن بسیار کمتر از فصول گرم سال است. دمای هوای مالزی بین 21 الی 32 درجه متغیر است. اغلب ماه های دسامبر تا فوریه خنک ترین ماه های سال هستند ولیکن اختلاف دمای این ماه ها با دیگر ماه های سال نهایتاً 2 الی 3 درجه می باشد. ماه های مارس تا آوریل گرمترین ماه های سال هستند.

مالزی از نظر آب و هوایی دارای یک فصل می باشد. بنابر این از بابت آب و هوا برای سفر به مالزی زمان خاصی نمی توان نام برد که برای سفر مناسب نباشد. در زمان تعطیلات و جشنواره های خاص مالزی قیمت ها کمی بالاتر می روند ولیکن بهترین زمان برای سفر به مالزی محسوب می شوند چرا که جشنواره ها و تعطیلات در سطح کشور مالزی باعث تفریحات بیشتر و رویدادهای فوق العاده ای می شوند. چنانچه با تور اررزان مالزی به این کشور زیبا و سرسبز سفر می کنید هم در نظر داشته باشید که در فصل گرم و مواقعی که جشنواره ای در مالزی نیست، می توانید از مراکز دیدنی و مراکز تفریحی ارزان تر استفاده نمایید. بنابر این از هر نظری که بخواهید، برای سفر به مالزی زمان مناسبی می باشد.

خرید در مالزی یکی از بهترین و هیجان انگیز ترین کارهایی است که می‌توانید از انجام آن لذت ببرید. مراکز خرید مالزی بسیار متنوع است . از مغازه های لوکس و گران قیمت تا بازارچه های کوچک محلی برای هر بودجه‌ ای کالایی  قابل عرضه دارند.

یکی از سه رویداد مهم در مالزی جشنواره خرید مالزی (Malaysia Mega Sale) یعنی فصل حراج در مالزی است. بازارهای خرده فروشی، مراکز خرید و فروشگاه ها به صورت گسترده اقدام به فروش محصولات خود می کنند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که از مالزی چی بخریم؟ باید بگوییم که قیمت لباس در مالزی بسیار مناسب است.

نام مرکز خرید برج دوقلوی کوالالامپور که بسیار هم شهرت دارد مرکز خرید سوریا کی ال سی سی  (Suria KLCC)  واقع در طبقه همکف یکی از برج‌ها است، مرکز خرید پاویلیون  (Pavilion)، بازار مرکزی و... از نمونه های این مراکز خرید مالزی می باشند.

تایلند، کشوری شگفت انگیز و جذاب و بسیار سرسبز

اگر که سفر با تور تایلند را انتخاب کرده اید، نیازمند آشنایی بیشتر و بهتر با این کشور و شناخت دقیق تر آن هستید. تایلند نام کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع شده و در جنوب شرقی آسیا می باشد. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه می باشد. زبان رسمی این کشور، تایلندی است. پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن، بانکوک می باشد و حدوداً 95% مذهب مردم بودایی است. نام تایلند در زبان مردم محلی گرفته شده از دو کلمه THI و LAND است که به معنی سرزمین حوری نیز است.

معابد بودایی بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ مردم کشور تایلند می باشد که البته نقش به سزایی در صنعت گردشگری نیز ایفا می کنند. علاوه بر این، تایلند به دلیل جزایر پر تعداد با سواحل شنی بسیار جذاب و شن های طلایی رنگش و همینطور غذاهای خیابانی شهرت جهانی دارد.

بانکوک، پوکت و پاتایا و استان کرابی، مهمترین و بهترین مقصدهای سفری تایلند هستند که در میان گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی بهره مند هستند. بهتر است زمان سفرتان به تور پوکت را گونه ای برنامه ریزی کنید که در زمان جشنواره ها و فستیوال های جذاب کشور، در آنجا باشید.

با وجود نزدیک بودن به خط استوا، تایلند در تمام طول سال، دارای آب و هوای گرم و مرطوب، با درجه حرارتی نسبتاً ثابت می باشد. فصل های خشک و بدون باران از ماه نوامبر تا آوریل و فصل های بارانی از ماه مه تا اکتبر به طول می انجامد، ولیکن در طول ماه های بارانی، رگبار عصرگاهی به جای بارش های مداوم در بسیاری از روزها، امری عادی به شمار می رود. آب و هوای تایلند به دلیل قرار گیری در نزدیکی خط استوا، گرم و استوایی است. بارش باران های گرم نیز از جذابت های تایلند به شمار می رود. برای علاقمند به نقاط گرمسیری، تایلند یکی از بهترین مقاصد محسوب می شود.

می توان با قاطعیت گفت که هیچ زمان نا مناسبی برای رفتن به کشور تایلند وجود ندارد و در تمامی فصول سال، برای گردشگران و توریست ها جذابیت دارد. ولیکن اگر که به دنبال این هستید که بهترین زمان سفر به تایلند برای گشت و گذار و تفریح را بدانید، می توان گفت که ماه ژانویه (12دی الی 12 بهمن) بهترین زمان ممکن است. در این مدت زمان، هوای کل کشور خوب و متعادل می باشد. احتمال کمی وجود دارد که بارانی بیاید. آب و هوای خنک در شمال کشور سبب می شود تا شرایط جوی مناسبی به وجود بیاید و همچنین تمام سواحل جنوبی کشور از گرمای آفتاب لذت ببرند.

فروشگاه های خیابانی در سراسر شهر بانکوک منبع بسیار مناسبی و خوبی برای خریداری سوغاتی های ارزان و در عین حال جالب هستند. اگرچه در تایلند محصولات بسیار خوبی برای خرید و سوغات وجود دارد و برای بینندگان و خریداران بسیار جذاب هستند، اما مهمترین نکته ای که باید بسیار توجه کنید این است که در هنگام خرید کاملاً باید مراقب باشید، چرا که به همان میزان که اجناس زیبا و عالی وجود دارد، چندین برابر نیز اجناس تقلبی و فیک وجود دارد که به جای جنس مرغوب و اصلی به مسافران فروخته می شود.

از سوغاتی های بسیار معروف تایلند می توان به ظروف مخصوص تایلند، شیرینی خائو لام تایلندی، ابریشم و کتان تایلندی، جواهرات تایلند، فیل ها و مجسمه های بودا تایلند و ادویه تایلندی اشاره کرد. بهترین و معروف ترین مراکز خرید تایلند عبارتند از: مرکز خرید سیام پاراگون بانکوک، مرکز خرید سیام سنتر بانکوک، مرکز خرید سیام دیسکاوری بانکوک، مرکز خرید پلاتینوم بانکوک، مرکز خرید فورچون تاون بانکوک، مرکز خرید ام کاتیر بانکوک، مرکز خرید آمارین پلازا بانکوک، مرکز خرید سنترال امبسی بانکوک و مرکز خرید ام بی کی بانکوک.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز