مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

پیوستن به FATF را عامل تسهیل‌کننده اقتصادی می‌دانم/ افزایش ۳ برابری صادرات گلخانه‌ای در یکسال گذشته

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۴:۰۹:۴۵
کد خبر: ۸۱۳۶۷۵
پیوستن به FATF را عامل تسهیل‌کننده اقتصادی می‌دانم/ افزایش ۳ برابری صادرات گلخانه‌ای در یکسال گذشته
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه پیوستن به FATF را عامل تسهیل کننده اقتصادی می‌دانم افزود: احساسم بر این است که نظر مجمع مثبت است و باید به آن بپیوندیم.

«محسن نریمان»، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان  اینکه منطقه آزاد ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است گفت: محل فعالیت ما شمال غربی ایران و در شمالی ترین نقطه آذربایجان شرقی است که با سه کشور  ارمنستان- آذربایجان و نخجوان همسایه است.

وی افزود: این منطقه در مجموع 51 هزار هکتار  مساحت دارد. با سیاست های دولت از مزایای این منطقه استفاده کردیم و به تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای روی آوردیم. آثار تاریخی موجود در منطقه و وجود منابع طبیعی غنی به ویژگی های این منطقه افزوده است.

نریمان ادامه داد: به  به علت اشتراکات فرهنگی و تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه ارتباط داریم و در زمان تحریم هر چقدر گره خوردگی با همسایه ها بیشتر شود به نفع هر دو کشور است.

وی بیان کرد: طی 10 ماه امسال  1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری  در حوزه های تولیدی انجام شده که نسبت به زمان مشابه 20% افزایش داشته است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس عنوان کرد: طی 10ماهه اول امسال که تحت تاثیر تحریم ها بودیم عملکرد خوبی داشتیم به طوریکه در 10 ماهه نخست سال 96 215 میلیون دلار صادرات داشتیم که در حال حاضر این رقم 213 میلیون دلار است. مجموع واردات در منطقه آزاد ارس در سال 96، 133 میلیون دلار بود که این رقم در سال 97 به 49 میلیون دلار کاهش یافته که این اثر مثبتی در اقتصاد منطقه است.

نریمان در ادامه افزود: صادرات گلخانه ای در سال 96 حدودا 6/5 هزار تن بود که امساب با افزایش 3 برابری به 18 هزار تن رسید که در این زمینه رشد 177% را شاهد بودیم.

 وی گفت: مساحت گلخانه ای منطقه 65 هکتار بود که این  رقم با رشد 12درصدی  به 73 هکتار افزایش یافت و تا سال 1400 به 300 هکتار خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اینکه اگر به FATF  نپیوندیم که چه تاثیری در جذب سرمایه گذار خارجی و اقتصاد منطقه آزاد خواهد گذاشت؟ گفت: FATF را باید جدی بگیریم زیرا با تصویبو پیوستن ایران به آن شرایط اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی بهتر می شود.

وی گفت: پیوستن به FATF را عامل تسهیل کننده اقتصادی  می دانم و با توجه به اینکه قبلا عضو موضوعی مجمع تشخیص مصلحت نظام بودم احساسم بر این است که نظر مجمع مثبت است و به نظر بنده باید به آن بپیوندیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز