در جلسه مشترک مدیران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مطرح شد؛

تشریح ظرفیت های کم نظیر منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۳:۲۱
کد خبر: ۸۱۵۳۷۲
تشریح ظرفیت های کم نظیر منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)
جلسه مشترک مدیران منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری _صنعتی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)IKACNews)، «علی رستمی»، رییس هیات مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در این جلسه اظهار داشت : برنامه ریزی ها برای احداث بندر خشک به وسعت 150 هکتار در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال انجام است و مصمم هستیم تا هر 4 ماه، یک فاز جدید را در این منطقه به بهره برداری برسانیم و فاز اول نیز در اردیبهشت ماه سال 98 آماده بهره برداری خواهد بود و پس از آن کلنگ زنی فازهای بعدی انجام خواهد شد.

وی  با اشاره به  ظرفیت های موجود در شهر فرودگاهی همچون نزدیک بودن به پایتخت کشور گفت : وجود زیرساخت های حمل و نقلی در شهر فرودگاهی، باعث شده تا اینجا مکان مناسبی برای منطقه آزاد باشد.

در ادامه محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه مناطق آزاد تجاری – صنعتی ضمن بیان ظرفیت های موجود در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از همکاری های دبیرخانه مناطق آزاد و شهر فرودگاهی برای رونق بخشیدن به منطقه آزاد  این مجموعه خبر داد.

وی با  قدردانی از مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای تشکیل این جلسه، اظهار داشت: موقعیت مناسب و همچنین زیر ساخت های حمل و نقلی زمینی و هوایی که در شهر فرودگاهی وجود دارد از نکات مثبت برای منطقه آزاد در اینجاست که می تواند به صادرات آسان کالا نیز کمک شایانی کند و شهر فرودگاهی  با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت هایی که در آن دیده می شود، به عنوان یکی از مناطق اصلی برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی  محسوب می شود.

a58cc7d6-9acc-4b2e-b1ea-3a814b252d0c

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه مناطق آزاد با اشاره به ظرفیت شهر فرودگاهی در خصوص توسعه گردشگری در کشور خاطر نشان کرد : این مجموعه می تواند به عنوان هاب توزیع کننده گردشگر داخلی و خارجی عمل کند.

 رستمی گفت : فاصله کوتاه منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تهران می تواند  شرایط را برای جذب شرکتهای نوآور و خلاق منطقه جهانی فراهم کرده و مرکز منطقه ای  این  شرکت ها می تواند در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)مستقر شود.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد - تجاری علاقه مند است تا هر چه سریعتر بتواند مراکز نوآوری و صنایع خلاق و فرهنگی را در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) راه اندازی کند. 

این مقام مسئول در خصوص هسته پیشران و مزیت های آن برای شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: این مجموعه می تواند به صادرات صنایع فرهنگی و خلاق کشور کمک کند.

همچنین حسین تاجیک عضو هیات مدیره و مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این جلسه گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی  بستری را  برای  پیشبرد اهداف اقتصادی کشور به وجود آورده و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

نظر شما