دیدنیها و جاذبه های آنتالیا در تور آنتالیا

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۹:۰۵:۳۸
کد خبر: ۸۴۹۸۶۳
دیدنیها  و جاذبه های آنتالیا در تور آنتالیا
رودخانه ماناوگات از کوه های تورس جاری شده و پس از طی 90 کیلومتر به دریای مدیترانه جاری می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، از حدود دویست سال قبل از میلاد مسیح تا به حال از این رود برای حمل بار استفاده می شده است.رودخانه ماناوگات از کوه های تورس جاری شده و پس از طی 90 کیلومتر به دریای مدیترانه جاری میشود.در چهار کیلومتری شمال رودخانه ماناوگات آبشار ماناوگات قرار دارد و محل کشتی های بادبانی و شنا می باشد.

در ماه آگوست سال 2013 مرکز خرید مارک آنتالیا در تور آنتالیا  به منظور دسترسی بهتر و راحت تر اهالی و گردشگران در فضای 51 هزار متر مربع ساخته شد. این مرکز دارای 155 فروشگاه می باشد و شما می توانید اجناس و برندهای متفاوت را به قیمتی اقتصادی بیابید.

پارک ملی المپیوس

پارک ملی المپیوس از جاهای دیدنی آنتالیا میباشد که با منظره بینظیر در کنار سواحل دریای مدیترانه واقع شده است . تعداد زیادی از توریست هایی که برای کمپینگ به این شهر سفر می کنند در این پارک جنگلی که امکانات مناسبی برای اقامت توریست ها دارد ، اقامت می کنند . اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر می کنید ، بازدید از این پارک جنگلی را از دست ندهید .

رافتینگ (RAFTING)

در کنار این خصوصیات، قرار گرفتن شهر تاریخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بین اراضی زیبا، قلعه های کنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قدیمی اهمیت رودخانه را در تور آنتالیا بیشتر کرده است.شهر آنتالیا مهمترین مرکز توریستی ترکیه می باشد. طول ساحل های آنتالیا با در نظر گرفتن ناهمواریهایش 650 کیلومتر و طول مستقیمش 500کیلومتر می باشد عمق دریا در بخش های غربی ساحل آنتالیا به خاطر شیب تند کوههای مشرف به این قسمت ها بیشتر می باشد. علی رغم این در ساحل های قاش ، دمره ، فینیکه ، کوملوجا، تکیراوا و کمر پلاژهای طبیعی بسیار خوبی وجود دارد.

غار کارائین

کارائین یکی از  دیدنی های آنتالیا در تور لحظه آخری آنتالیا  محسوب میشود. این مکان تفریحی در شرق کوه چان و سی کیلومتر از شهر آنتالیا فاصله دارد. از ویژگی های منحصر به فرد این مکان متعلق بودن به دوران پارینه سنگی است. این غار کارائین از قدیمی ترین مکانهای سکونت در کشور آنتالیا ترکیه است. این غار یک ورودی جدا دارد که با نور خورشید روشن می شود بعضی از آثار باستانی به صد و شصت هزار سال قبل از مسیح بر میگردد. این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می شود و در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی میگردد. در داخل غار، یک موزه کوچک در کنار درب ورودی این غار قرار دارد که برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می رسد را به نمایش می گذارد.

الیمپوس  

_ مکان های بسیار دیگری نیز وجود دارد که گردشگران را از فواصل بسیار دور به طرف خود جلب می کنند. الیمپوس -Olympos-  یکی از مکان های دیدنی آنتالیا است که با چشم انداز فوق العاده اش گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد. الیمپوس، شهری بسیار قدیمی و کهن است که پیدایش آن را به سال 80 قبل از میلاد نسبت می دهند. این شهر یکی از زیباترین و بهترین سواحل و در کنار آن، کیمائرا را دارد. چشم انداز کنار ساحل به قدری زیبا و باشکوه است که توجه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می کند. کوه ها و صخره هایی نیز در این منطقه دیده می شود که بر زیبایی آن می افزایند. این مکان ترکیبی از تمدن کهن و جدید است و بنابراین ظاهر زیبا و جذابی را در پیش چشمان بازدیدکنندگان ایجاد می کند. این منطقه تا حدودی تبدیل به منطقه ای تجاری شده و گردشگران برای خرید هم به این نقطه می آیند. دسترسی به این شهر بسیار آسان است چراکه به حتی می توان با استفاده از اتوبوس، تاکسی، وسیله نقلیه شخصی یا با استفاده از سرویس های حمل و نقل هتل ها خود را به این مکان رساند. هتل ها و رستوران های زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد که بهترین غذاها و خدمات را به مشتریان خود ارائه می کنند.

کوه کیمائرا

از مکان های دیدنی آنتالیا ، کیمائرا -Chimaera- می باشد که در شمال کیرالی واقع شده است. این مکان در هنگام شب از زیبایی خاصی برخوردار است چراکه در این منطقه گاز طبیعی از زیر زمین خارج شده و در حین خروج آتش گرفته و صحنه های زیبایی را ایجاد می کند. جاهای زیادی در جهان وجود دارد که در آنها آتش گرفتن گازهای خروجی از زمین به طور طبیعی اتفاق می افتد و اگر جریان هوا تأثیری بر این آتش گذاشته و یا موجب خاموشی آن شود، آتش مجدداً شعله ور می شود. آتش موجود در کیمائرا سال هاست که بدون هیچگونه تغییری در حال سوختن است. این مکان از جمله مکان های هیجان انگیزی است که گردشگران برای دیدن جادوی آتش و گاز به آنجا می آیند. بویژه شب هنگام دیدن این صحنه ها از زیبایی خاصی برخوردار بوده و حس خاصی به بیننده القاء می کند. برای قدم زدن در شب در مسیر مخصوص پیاده روی ای که در این منطقه وجود دارد، افراد باید مشعلی با خود حمل کنند. این منطقه، منطقه ای با پستی بلندی های زیاد است و گردشگران برای پیاده روی باید از بین کوه ها و تپه ها بگذرند. اگرچه اینکار کمی خطرناک است اما در عین حال بسیار هیجان انگیز نیز می باشد.اگر با تور ترکیه سفر کنید و از این منطقه دیدن کنید ، بدون شک یکی از خاطره انگیزترین سفرهایتان خواهد شد.

غار بلدیبی

ازبرترین جاذبه های طبیعی در آنتالیا و تور آنتالیا  غار بلدیبی است. غار بلدیبی در 25 کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این غار بین شهر کمر و آنتالیا قرار گرفته و یکی از بهترین دیدنی های ترکیه است. این منطقه زیبایی های خاص خودش را دارد , به عنوان مثال بلدیبی آنتالیا دارای چشم اندازهای کوهستانی است , درختان کاج زیبایی در این منطقه وجود دارد که به زیبایی آن افزوده است. علاوه بر این بلدیبی آنتالیا دارای نارنج های تازه لذیذ و خوش مزه ای است که در کمتر جایی می توانید این زیبایی ها را با این آب و هوا احساس کنید و از آن لذت ببرید.

شهر قدیمی ترمسوس

به گزارش سفر باتو ، در فاصله 37 کیلومتری شمال شهر آنتالیا، خرابه های مربوط به شهر قدیمی ترمسوس قرار گرفته است . این شهر به دیلی اینکه دردامنه کوه واقع شده بود در طول تاریخ بارها از گزند حمله رومیان و یونانیان در اما مانده بود . امروزه می توانیید با بازدید از باقیمانده های این شهر قدیمی از منظره زیبای آن نیز در دامنه کوه لذت ببرید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز