وزیر کشور:

تولید قطعات و فروش خودرو با تکیه توان داخلی سرعت می گیرد/ خرید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر شده است

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۰۱:۲۷:۱۹
کد خبر: ۸۵۹۴۰۹
تولید قطعات و فروش خودرو با تکیه توان داخلی سرعت می گیرد/ خرید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر شده است
وزیر کشور گفت: معاون وزیر صنایع و معادن در جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی کشور گزارشی ارائه داد مبنی بر اینکه روند فعالیت های تولید قطعات و فروش خودرو با تکیه و تاکید بر توان داخلی سرعت می گیرد و نمایشگاه هایی نیز در همین رابطه برپا می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در بیست و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران افزود: جلسه امروز ستاد با حضور همه دستگاه های متولی و عضو تشکیل شد. در این جلسه گزارشی از روند فعالیت های یک هفته اخیر ارائه شد و موضوعات در دستور کار با دقت بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تولید قطعات و حلقه های مفقوده آن موضوعی بود که در این جلسه مطرح و راه کارهایی نیز بیان شد. تاکید اعضای جلسه به وزارت صمت این بود که نواسات قیمت خودرو باید به گونه ای کنترل شود که تحت تاثیر بازار سازی ها، واسطه ها و دلالان قرار نگیرد و نظم مشخصی داشته باشد.

**تامین کاغذ و آمادگی برای مهرماه

رئیس ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی کشور با بیان اینکه یکی از مسائلی که مطرح شد بحث تامین کاغذ بود، یادآور شد: در موضوع کاغذ به تصمیمات خوبی رسیدیم و مقرر شد در یکی از کارگروه ها جلسه ای داشته باشیم و با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مهر از نظر واردات، مواد اولیه و فعال کردن واحدهای تولیدی داخلی با مشکل مواجه نشویم.

**خرید گندم نسبت به سال گذشته بیشتر شده است

وی اضافه کرد: درخصوص گندم با توجه به برداشتی که صورت گرفته و می گیرد، وزارت جهاد و کشاورزی روال خرید گندم را مناسب دانسته و خرید را نسبت به سال قبل افزایش داده است. در خصوص پرداخت بهای گندم تاکنون وزارت جهاد کشاورزی توانسته طبق زمان بندی پرداخت را انجام دهد. در جلسه تاکید بر این بود که باید همین روند سرعت در پرداخت را ادامه دهیم.

**وزارت خارجه در خصوص توافقات اقتصادی سفر رییس جمهوری به بیشکک گزارش می دهد

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین درخصوص سفر رئیس جمهوری به بیشکک، آثار اقتصادی و بازتاب هایی که در این خصوص وجود داشت، مقرر شد وزارت خارجه در حوزه فعالیت های اقتصادی و مباحث دوجانبه و چندجانبه ای که رئیس جمهوری در سفر اخیرش به بیشکیک انجام دادند و توافقنامه هایی که در حوزه های تجاری، اقتصادی، مالی و سرمایه گذاری صورت گرفته، اطلاع رسانی دقیق انجام دهند.

وی اظهار کرد: مقرر شد اعضای جلسه نسبت به پاسخگویی به ابهامات، شبهات و ایراداتی که در برخی از رسانه ها مطرح می شود، حضور فعالی داشته باشند. بنابراین ستاد موظف شد تمام موضوعاتی را که مورد ابهام جامعه و سوالاتی پیرامون آن است را به موقع پاسخ دهند. این جلسه به صورت هفتگی برگزار می شود و تلاش می کنیم اطلاع رسانی به مردم مرتب و دقیق باشد و مهمتر اینکه نسبت به نوسانات در حوزه های اقتصادی که به دلایل مختلف امکان وقوع آن وجود دارد پیش بینی و پیشگیری لازم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز