بارز انتخاب اول مردم کردستان

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۹:۲۵:۵۲
کد خبر: ۸۶۴۹۹۳
بارز انتخاب اول مردم کردستان
کردستان سرزمینی با مردمان خونگرم و پتانسیل فراوان در اکثر حوزه‌ها است وجود نیروی کار مستعد و جوان در این دیار مزیتی خوب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های صنعتی است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی گروه صنعتی بارز، کردستان سرزمینی با مردمان خونگرم و پتانسیل فراوان در اکثر حوزه‌ها است وجود نیروی کار مستعد و جوان در این دیار مزیتی خوب برای سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های صنعتی است اما با وجود این ظرفیت‌ها همواره از نبود کارخانه و واحد‌های تولیدی بزرگ رنج برده و چراغ صنعت در این دیار در طول سال‌های گذشته پر فروغ نبوده و عملا اقدامی اساسی و قابل توجه در راستای اشتغالزایی مطلوب و بهینه جوانان انجام نشده است. بر همین اساس ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی همواره از مطالبات مردم استان و دغدغه آنان بوده است. بر این اساس و واقعیت موجود دراستان و به منظور کمک به اشتغال جوانان شاهد کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک بارز در دشت‌های لیلاخ در سال 1388بودیم. هدف‌گذاری اولیه این طرح عظیم اشتغالزایی برای 900 نفر به صورت مستقیم بود. شور و شعف وصف‌ناپذیری مردم منطقه را برای ایجاد کارخانه تولید لاستیک فرا گرفته بود و همه مردم مشتاقانه امورات مربوط به این پروژه را رصد کرده و در نهایت در سایه تلاش و همدلی و همکاری بسیاری از متخصصان و مدیران ارشد گروه صنعتی و شرکت بارز کرمان که نقشی بی‌بدیل و اساسی در راستای انتقال تکنو لوژی و تجربیات چندین ساله در کارخانه بارز کرمان به جوانان کردستانی داشتند این مهم محقق و در پنجم فروردین‌ماه سال 1396 توسط ریاست‌جمهوری کارخانه بارز کردستان افتتاح شد. مجموعه منظم وعظیم که اکنون 600 نفر از جوانان بومی این دیار را بصورت مستقیم جذب کرده و به صورت غیرمستقیم نیز سبب اشتغال تعدادی زیادی از جوانان شده و اکنون با تولید محصولاتی با کیفیت و دارای استانداردهای لازم درعرصه بازار صنعت تایرکشور خوش درخشیده است و امیدوارانه پس از بدست آوردن سهمی قابل تامل از تقاضای بازار داخلی و اعتماد خریداران چشم به بازارهای برون‌مرزی دارد.

آورده ریالی و ارزی برای سرمایه‌گذاری انجام شده در طرح لاستیک بارز کردستان قابل تامل است و کارخانه بارز کردستان را می‌توان نمونه‌ای از طرحی موفق با توجیه اقتصادی برای سایر سرمایه‌‌گذاران به شمار آورد که این تجربه موفق در صنعت کردستان می‌تواند سبب و محرک ایجاد انگیزه برای حضور در کردستان باشد .

به جرات می‌توان گفت کارخانه بارز کردستان در مقطع کنونی نگین صنعت این دیار بوده و همت و تلاش همه پرسنل کارخانه اعم از کارگران، تکنسین‌ها، کارشناسان ، مدیران ارشد در راستای تولید محصولات آن قابل ستایش است. همدلی و تلاش در مجموعه بارز کردستان در طول این سال‌ها منجر به کسب موفقیت‌های فراوان در عرصه ملی شده که اخذ استاندارد IATF 16949--2016 از شرکت DQS آلمان در اردیبهشت 98 به عنوان دستاورد ارزشمند کارخانه بارز کردستان نوید روزهای بهتر و شکوفایی بیشتر را نوید می‌دهد.

مرزی بودن کردستان، وجود کالاهای مختلف خارجی و تنوع در لاستیک‌های وارداتی و قاچاق در بازار استان نیز نتوانسته بر انتخاب مردم منطقه در خرید لاستیک‌های تولیدی کارخانه کردستان تاثیر منفی بگذارد و تقاضای موجود در سطح مصرف‌کنندگان استان برای خرید محصولات بارز موید این نکته است.

رونمایی از خط تولید تایر سبز واقعی در بهمن ماه سال 1397 و بازتاب مثبت این اقدام در استان و سطح ملی را می‌توان دستاورد ارزشمندی دیگر برای کارخانه بارز کردستان به حساب آورد.

در سالی که مزین به شعار رونق تولید شده همه پرسنل کارخانه با تلاش و همتی وصف ناپذیر و علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه و خصمانه آمریکا دل در گرو محقق کردن این مهم داشته و امیدوارانه و با نشاط در این راستا فعالیت می‌کنند. پتانسیل موجود در نیروی انسانی جوان و با انگیزه، وجود زیرساخت‌های مطلوب در دشت‌های لیلاخ و حمایت مدیران ارشد استان می‌طلبد که مدیران گروه صنعتی و شرکت بارز کردستان با عنایت و توجه بیشتری درصدد توسعه و راه‌اندازی خطوط جدید تولید در کارخانه با توجه به وجود تقاضا و نیاز فراوان بازار و پتانسیل‌های موجود در این دیار باشند در مقطع کنونی به دلیل التهابات ایجاد شده در بازار که فقط مختص صنعت تایر نبوده و این التهاب در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی وجود داشته به صورت موقتی صادرات تایر به خارج از مرز ها ممنوع است و قطعا این شرایط در آینده تغییر خواهد کرد از طرفی نزدیکی و وجود بازار متنوع و با تقاضای فراوان اقیلم کردستان عراق می‌تواند دروازه‌ای قابل اعتنا برای ورود بارز کردستان به آنسوی مرزها و بدست آوردن فروش مطلوب و بهینه در عرصه برون‌مرزی و صادرات لاستیک باشد.

عباد زینبی، کارشناس روابط عمومی بارز کردستان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز