دومین کلان‌شهر نیز به جمع «شهرهای بهره‌ور» پیوست

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۰۶:۰۰:۲۳
کد خبر: ۸۶۵۳۰۷
عصر دیروز با حضور شهردار اصفهان در سازمانی ملی بهره‌وری ایران، توافق‌نامه میان این شهرداری و سازمان برای تحقق اهداف شهر بهره‌ور امضا شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ فاطمه پهلوانی، رئیس سازمان ملی بهره‌وری، در حاشیه مراسم امضای این توافق‌نامه، ضمن ابراز خرسندی از توجه شهرداران کلانشهر‌های کشور به مساله بهره‌وری، گفت: شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی با کارکرد و ظرفیت اجتماعی بالایی که دارند می‌توانند نقش موثری در ایجاد «گفتمان بهره‌وری» و فرهنگ‌سازی برای ارتقاء بهره‌وری ایفا نمایند. شهرداری‌ پیشانی ارتباط نهاد عمومی با مردم است و باید از این قابلیت مهم  برای تبدیل بهره‌وری به مطالبه عمومی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل متعدد مدیریت شهری از جمله بالا بودن قیمت تمام شده خدمات، حجم روزافزون پسماند و عدم برنامه مدون برای مدیریت سبز شهر و ضرورت برنامه‌ریزی بهره‌ورانه منابع، رویکرد مدیریت مبتنی بر بهره‌وری را تنها راه درست پیش روی مدیران شهری دانست و به عزم جدی سازمان ملی بهره‌وری ایران در توجه به همه بخش های فعال کشور اعم از بخش دولتی، عمومی و خصوصی تاکید کرد.

پهلوانی از برگزاری نخستین همایش بهره‌وری و مدیریت شهری در آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: کارگرو‌ه‌های تخصصی این همایش در حال تدوین شاخص‌های اختصاصی ارزیابی و سنجش بهره‌وری در 9 کلانشهر کشور هستند و در این همایش برای اولین بار نتایج سنجش در قالب رتبه‌بندی کلانشهرها اعلام خواهد شد.

در این مراسم قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، نیز با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان شهرداری رقابت‌پذیر است گفت: در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت مدیریت شهری اصفهان طی دو سال گذشته رشد و ارتقا داشته است و ما توانسته‌ایم ضمن ارائه خدمات خوب و با کیفیت به شهروندان هزینه‌های مدیریت شهر را کاهش دهیم.

05

04

01

02

نظر شما