معاون وزیر نیرو با اشاره به اجرای طرح " روشنا" مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت تربیتی بانوان برای مدیریت مصرف برق

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۵:۲۳:۲۵
کد خبر: ۸۷۴۰۴۴
استفاده از ظرفیت تربیتی بانوان برای مدیریت مصرف برق
گسترش و توسعه اجتماعی شدن مصرف بهینه برق از نهاد خانواده و بطور مستقیم توسط بانوان محقق می شود و "طرح روشنا "در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با همین رویکرد اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی برنا، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان(طرح روشنا) با اشاره به مطلب فوق گفت:اجرای این طرح از ظرفیت های نهفته بانوان  به عنوان فرهنگسازان مدیریت مصرف برق در نهاد خانواده بهره میگیرد‌.

حائری اضافه کرد:رویکرد بهینه سازی مصرف برق در وزارت نیرو یک موضوع ادامه دار است و بر همین اساس طرح روشنا نیز در همین راستا تعریف شده تا این نگاه وزارت نیرو را تکمیل کند.

این مقام مسئول با اشاره به این که آمارهای مقایسه ای نشان می دهد درنسبت پیک مصرف در تابستان با پیک مصرف در آبان ماه تفاوتی 23 هزار مگاواتی به چشم می خورد گفت:وسایل سرمایشی اصلی ترین عامل این اختلاف مصرف است.

وی در خصوص آمار مدیریت مصرف برق گفت:  سال گذشته در خصوص مدیریت مصرف موفق شدیم 2 هزارمگاوات صرفه‌جویی انجام دهیم و این درحالی است که  اگر می‌خواستیم 2هزار مگاوات را به مصرف برسایم باید3 هزارمگاوات نیروگاه احداث می‌ کردیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد؛مدیریت مصرف بهینه به همه لحاظ به نفع کشور خواهد بود چون ارزش افزوده ریالی بالایی را به تحقق خواهد رساند.

وی تصریح کرد:شرایط مصرف برق در کشور ما آمارهای بالایی را ازآن خود ساخته است به گونه ای که هم اکنون پیک مصرف برق در ایران با جمع پیک مصرف چهار کشور همسایه برابرشده است.

حائری همچنین اظهار کرد: اگر مصرف وسایل سرمایشی را به ١١هزار مگاوات برسانیم، یعنی ١٢هزار مگاوات صرفه‌جویی کنیم، ١٥هزار میلیارد تومان صرفه جویی به همراه دارد.

این مقام مسئول طرح تغییر زمان کاری ادارات در سال گذشته را طرحی موفق نامید و گفت:با این تغییز زمانی در ادارات و سازمان ها توفیق یافتیم تا 2هزارمگاوات صرفه جویی ایجاد کنیم  و بر این اساس حدود 3 هزار میلیارد تومان صرفه جویی نیز حاصل شد.

معاون وزیر نیرو همچنین در خصوص برنامه 098 که سال گذشته در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ قرار گرفت نیز گفت:اجرای این طرح در ادامه طرح های پیشین صرفه جویی های قابل ملاحظه ای را رقم زد و هم اینک نیز توسعه قابلیت های اجتماعی نیز با طرح هایی مانند "روشنا"که به کمک بانوان در خانواده ها عملیاتی می شود،این هدفگذاری قابل حصول تر خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز