قائم مقام وزیر در امور بازرگانی:

صادرات به ۱۵ کشور همسایه هدف گذاری شده است/ امروز نداشتن یک دستمال کاغذی هم ذهن مردم را به هم می ریزد

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۱:۰۳:۳۵
کد خبر: ۸۷۶۶۲۸
صادرات به ۱۵ کشور همسایه هدف گذاری شده است/ امروز نداشتن یک دستمال کاغذی هم ذهن مردم را به هم می ریزد
قائم مقام وزیر در امور بازرگانی گفت: امسال صادرات به ۱۵ کشور همسایه و نزدیک هدف گذاری شده است، ۵ کشور همسایه رایزن داریم و برنامه داریم برای ۱۰ کشور دیگر هم رایزن منصوب کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، «حسین مدرس خیابانی»، قائم مقام وزیر در امور بازرگانی، در نشست خبری پویش _ پاسخگویی بیان کرد: جنگ اقتصادی تمام عیار در کشور شکل گرفته و دشمن از طریق شبهه افکنی، ابهام آفرینی و... به کشور فشار می آورد.

وی ادامه داد: نقش رسانه و ظرفیت پر قدرت این ابزار برای بازرگانی بسیار مهم و پراهمیت است و می تواند بخش زیادی از آرامش در بازار را به همراه داشته باشد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه اتفاقات جدید در وزارت صنعت رخ داده است، مطرح کرد: آن اتفاق جدید انتخاب قائم مقام وزیر در امور بازرگانی بود. زیرا این وزارتخانه ابر قدرت که صنایع، معادن و فلزات، صنایع سنگین و تجارت را در خود جای داده پس از این رو باید روی موضوع بازرگانی نیز متمرکز شود و اقدامات در این حوزه را بالا ببریم.

او افزود: در حوزه بازرگانی دو بخش تعریف شده که شامل بازرگانی داخلی و خارجی است. صندوق ضمانت صادرات، سازمان توسعه تجارت و مرکز تجارت الکترونیک و شرکت بازرگانی ایران در این زمینه نقش ایفا می کنند.

مدرس خیابانی با گفتن این مسئله که امروز تعریف ما با تعریف کالاهای اساسی و ضروری در گذشته تفاوت دارد بیان کرد: در گذشته برنج، روغن و گوشت جزو کالاهای اساسی و ضروری محسوب می‌شد اما امروز نداشتن یک دستمال کاغذی هم می تواند ذهن مردم ما را بهم بریزد. دوستان ما در وزارت صنعت ۱۰۰ قلم کالا را لیست بندی کرده‌اند.

وی گفت: امروز تامین کالا و فراوانی آن بر قیمت کالا مقدم است. ما در بخش عمده‌ای از کالاهای خود که بیش از ۹۰ الی ۹۵ درصد است تکیه بر تولید کنندگان داخلی داریم. بنابراین به بهانه تنظیم بازار ما نباید سرعت تولید کالای خود را کند کنیم.

حسین مدرس خیابانی با اشاره اینکه گاهی حواث طبیعی برای ما مشکل آفرین می‌شوند، بیان کرد:  کمبود بعضی از کالاها دلیلش این است که پیش بینی های ما درباره تامین آن کالا، درست در نمی آید و باید یکسری آمارها در این زمینه گرفته شود چرا که تولید ما در بعضی از موارد، فصلی است. برای مثال ممکن است، سیلی رخ دهد و بار سیب زمینی زمین های کشاورزی از بین برود بنابراین ما با کمبود آن در بازار روبرو خواهیم بود که البته برای آن نیز فکری داریم.

 

نظر شما