چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۱۶:۰۶:۵۸
کد خبر: ۸۷۹۱۰۲
چگونه شارژر اصلی سامسونگ را از تقلبی تشخیص دهیم؟
بدون شک یکی از پر فروش‌ترین و پر کاربردترین لوازم جانبی گوشی‌های سامسونگ، شارژر و کابل شارژر این گوشی‌هاست. با توجه به اینکه گوشی‌های سامسونگ از باتری‌های لیتیوم یونی که قابلیت شارژ شدن دارند، استفاده می‌کنند و باتری‌های شرکت سامسونگ از نوع غیرقابل تعویض هستند پس استفاده از شارژر و کابل شارژ اصلی یکی از دغدغه‌های دارندگان هر گوشی موبایل است. البته تنوع شارژرهای اصلی سامسونگ مانند گوشی‌های این برند، بسیار زیاد است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طی سال‌های اخیر با رونمایی از پورت‌های USB C  یا تایپ سی، تکنولوژی شارژ گوشی‌های خود را ارتقا داده است. البته پیشتر نیز با معرفی تکنولوژی فست شارژ سامسونگ انقلابی در شارژر گوشی‌های خود به وجود آورد. حالا نیز چندین مدل شارژر برای گوشی‌های سامسونگ وجود دارد از جمله: شارژرهای وایرلس، کابل و شارژ معمولی سامسونگ برای گوشی‌های پایین رده، شارژر و کابل فست شارژ سامسونگ، شارژرو کابل فست شارژ تایپ سی و البته شارژ دو طرف تایپ سی سامسونگ از جمله این محصولات هستند. هر کاربری ممکن است به دلیل خرابی یا گم شدن شارژر خود به دنبال خرید شارژر و کابل اورجینال سامسونگ باشد. زیرا استفاده از لوازم غیر اصلی، هم به باتری گوشی شما آسیب وارد می‌کند و هم آی‌سی‌ شارژ گوشی را دچار مشکل می‌کند. پس بهتر است در این مورد اطلاعاتی داشته باشید؛ تا در هنگام خرید شارژر و کابل شارژ سامسونگ با مشکل روبرو نشوید.

تشخیص شارژر و کابل شارژر اصلی سامسونک از تقلبی

نشانه‌های زیادی برای تشخیص شارژر اصلی از تقلبی وجود دارد. ولی برای تشخیص صحیح، بهتر است شارژر اصلی را به همراه داشته باشید تا با مقایسه آن‌ها با یکدیگر خیالتان از خرید راحت‌ باشد. به طور مثال کلگی شارژرهای اصلی سامسونگ وزن بیشتری نسبت به شارژرهای تقلبی دارند. این موضوع به دلیل کیفیت و موادی‌ست که در ساختار این شارژرها استفاده می‌شود و شما می‌توانید به راحتی با مقایسه هر دو کلگی از این موضوع اطمینان حاصل پیدا کنید. یا کیفیت پلاسیک استفاده شده در کلگی این شارژرها بالاست و این را نیز می‌توانید با در کنار هم قرار دادن یکدیگر مقایسه کنید. همچنین کلگی‌های شارژر استاندار اروپایی سامسونگ دارای لایه اضافی از پلاستیک روی قسمت انتهایی پایین ساختار کلگی شارژر هستند تا دوام و مقاومت آن بالاتر برود، درحالی که در شارژرهای تقلبی ساده و بدون ساختارهای با دوام هستند. به تصویر زیر دقت کنید.

در مورد سیم کابل شارژ اصلی  سامسونگ نیز نشانه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از این طریق کابل اصلی از تقلبی را تشخیص دهید. برای مثال کانکتور USB. همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، سطح پوسته کانکتور کابل USB اصلی دندانه کوچکی دارد. درحالی که پوسته فلزی کانکتور USB تقلبی دارای سطح تخت است.

همانطور که اشاره شد بیش از ده روش برای شناسایی شارژر و کابل اصلی از تقلبی وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید مقاله: 10 تفاوت شارژر و کابل شارژر تقلبی و اصل سامسونگ را مطالعه کنید. این مقاله به طور دقیق این تفاوت‌ها را توضیح می‌دهد و آن‌ها را با تصویر مشخص می‌کند.

چه علائمی نشاند هنده خرابی شارژر و کابل است؟

نشانه‌های مختلفی مثل پارگی کابل شارژ یا قطع و وصلی کانکتور usb  خبر از خرابی کابل می‌دهد. همچنین داغ شدن کلگی شارژر در هنگام اتصال شارژر به گوشی موبایل اهمیت بالایی دارد. همچنین بررسی مدت زمان شارژ گوشی بسیار اهمیت دارد، به طوری که در گوشی‌هایی که تکنولوژی فست شارژ دارند باید گوشی موبایل به طور میانگین در 60 دقیقه حدود هشتاد تا هشتاد و پنج درصد شارژ شود. البته در گوشی‌های مختلف این عدد متفاوت است و باید بر اساس مدل گوشی این موضوع را بررسی کنید. به طور کلی هر نشانه‌ای از داغ شدن بیش از اندازه شارژر، کابل شارژ، گوشی موبایل و یا دیر شارژ شدن گوشی زنگ خطری شما است.

خرید شارژر و کابل شارژر اورجینال سامسونگ از ماکروتل

فروشگاه‌‌های مختلفی برای تهیه لوازم جانبی گوشی‌های سامسونگ وجود دارند که اجناس اصلی و تقلبی با مدل‌های مختلفی در آن موجود است. فروشگاه قطعات موبایل ماکروتل نیز یکی از این فروشگاه‌های معتبر در زمینه تهیه قطعات و لوازم جانبی است. در این فروشگاه شما می‌توانید با در دست داشتن اطلاعات لازم و بررسی توضیحات محصول و دریافت گارانتی تعویض کالا خریدی موفق داشته باشید. با ورود به صفحه قیمت شارژر سامسونگ میتوانید خرید خود را انجام دهید. اکثر اجناس موجود در این وبسایت اصلی هستند و در صورت تقلبی بودن در توضیح محصولات ذکر خواهد شد. با خرید اینترنتی و دریافت گارانتی تعویض کالا از اصالت آن مطمئن می‌شوید اما شما می‌توانید با خرید حضوری از فروشگاه ماکروتل، شارژر خریداری شده را بررسی کرده و توسط دستگاه‌های پیشرفته‌ی تعمیرات که در مرکز تعمیرات ماکروتل موجود است گوشی موبایل خود را نیز تست کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز