دبیر شورای عالی مناطق آزاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توسعه صنایع پتروشیمی در مناطق آزاد به جدیت دنبال می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۴:۱۷:۱۳
کد خبر: ۸۸۱۱۳۸
توسعه صنایع پتروشیمی در مناطق آزاد به جدیت دنبال می شود
اجرای پروژه های ارزش آفرین در حوزه نفت گاز و پتروشیمی در مناطق آزاد پیگیری می شود و در این میان طرح های مذکور در مناطق آزاد قشم وچابهار با کمک سرمایه گذاران داخلی و خارجی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، ظهر امروز در حاشیه دیدار با اصحاب رسانه با اشاره به این   که نفت پایه بودن اقتصاد امروز کشور، گفت:  ایجاب می کند که  طرح های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به بهترین شکل به اجرا برسد.

وی ادامه داد: درمناطق آزاد که استعدادها و ظرفیت های بالا برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مهیاست این رویکرد وجود دارد که صنایع مذکور رشد و توسعه یابند .

بانک با اشاره به احداث  ۲ خط لوله ۳۰ و۲۷ میلیون متر مکعبی انتقال گاز قشم و چابهار که در راستای توسعه صنایع پتروشیمی در این مناطق اجرایی می‌شود گفت: در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیزنسبت به فعالیت در این مناطق علاقه نشان داده اند و صنایع پتروشیمی به مدد وجود گاز تولیدی میدان گازی پارس جنوبی در مناطق آزاد توسعه خواهند یافت.

 او همچنین تاکید کرد: وجود منابع گسترده انرژی فسیلی در ایران امکان بی نظیری برای کشورایجاد کرده که قادر خواهد بود  تحولات قابل توجهی در توسعه مناطق آزاد ایجاد کند و وزارت نفت نیز در این زمینه همکاری‌های مطلوبی را با شورای عالی مناطق آزاد آغاز کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز