مدیر عامل شرکت پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان خبر داد؛

افزایش ۲.۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی کشور/ رشد ۱۱۵ درصدی پتروشیمی ایرانیان در سال ۹۷

۱۳۹۸/۰۵/۱۸ - ۱۳:۵۸:۳۹
کد خبر: ۸۸۲۶۷۶
افزایش ۲.۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی کشور/ رشد ۱۱۵ درصدی پتروشیمی ایرانیان در سال ۹۷
مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به بهره‌برداری از ۳ طرح پتروشیمی تا پایان سال گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی‌های ایلام، ‌ لردگان و ارومیه در مجموع ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رسول اشرف‌زاده»، مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، روز جمعه در نشستی خبری با اشاره به بهره‌برداری از ۳ طرح پتروشیمی تا پایان سال مطرح کرد: با بهره‌برداری از پتروشیمی‌های ایلام، ‌ لردگان و ارومیه در مجموع ۲.۵ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: سال ۹۷ سال بسیار سختی بود اما توانستیم رشد ۱۱۵ درصدی سود شرکت را در این سال محقق کنیم.

اشرف زاده با بیان اینکه ۲۵ درصد از این سودآوری مربوط به مدیریت هزینه‌های مالی است، ‌بیان کرد:‌ تعریف اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند لردگان کار بسیار سختی است.

او به بهره‌برداری از پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: از یک ماه پیش خوراک به واحد شیرین‌سازی تزریق شده که به دلیل عمر بالای این طرح نگران فرسودگی تجهیزات بودیم اما با تزریق خوراک مشکلی پیش نیامد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به پیش راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام در اشاره کرد و گفت:‌ این پروژه در هه فجر افتتاح رسمی می‌شود.

وی به پروژه اوره و امونیاک لردگان نیز اشاره کرد و افزود:‌ بخش یوتولیتی این پتروشیمی اکنون در مدار تولید است و راه‌اندازی واحدهای آمونیاک و اوره نیز به ترتیب شهریور و آبان سال جاری خواهد بود و پیش از پایان سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

به گفته اشرف‌زاده، ‌پروژه سولفات پتاسیم ارومیه نیز ۹۸ درصد پیشرفت دارد و در مجموع با بهره‌برداری از این سه پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی با کاهش سوزاندن گاز، ‌۲.۵ میلیون تن به ظرفیت پتروشیمی کشور افزوده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ‌سه پروژه پتروشیمی لردگان، ‌ ایلام و ارومیه در راستای توسعه مناطق و ایجاد اشتغال انجام شده است.

نظر شما