معاون امور بازرگانی ایلام خبر داد؛

صادرات ۵۰۸ میلیون دلاری کالا از مرز مهران

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۰:۱۹:۳۱
کد خبر: ۸۹۲۴۹۲
صادرات ۵۰۸ میلیون دلاری کالا از مرز مهران
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: 508 میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا؛ «سعید شریفی»، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام، اظهار داشت: این میزان کالا(اظهار شده گمرک) با بیش از ۸۲۳ هزار تن مربوط به صادرات استان ایلام بوده که در مدت یاد شده از این مرز به عراق صادر شده است.

وی افزود: عمده ترین اقلام صادراتی در این مدت مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو، مواد پتروشیمی بوده است.

 شریفی تشریح کرد: این میزان صادرات کالا در سال جاری از لحاظ وزنی ۳۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: هدف گذاری ما در میزان صادرات در سال جاری ۶۵۰ میلیون دلار است که این میزان به زودی تحقق پیدا می کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت ایلام تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۷۹ میلیون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شد این در حالی بود که هدف گذاری ما بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بود.

شریفی تصریح کرد: بنا به تاکیدات مدیریت ارشد استان مبنی بر ادامه روند مثبت صادرات و جدیت برای توسعه آن، می توان با اجرای برنامه ها و مدیریت صحیح همه ظرفیت های مرز بین المللی مهران را برای توسعه اقتصادی استان و کشور بکار گرفت.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز