رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر:

هفته جاری تقاضا در بازار طلا و سکه کاهش داشت/حباب سکه از بین رفته است/ طلا و سکه جاذبه خود را برای سرمایه گذاری از دست داده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۲ - ۰۵:۳۱:۱۴
کد خبر: ۸۹۶۶۵۰
هفته جاری تقاضا در بازار طلا و سکه کاهش داشت/حباب سکه از بین رفته است/ طلا و سکه جاذبه خود را برای سرمایه گذاری از دست داده است
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در هفته جاری در بازار طلا و سکه شاهد کاهش تقاضا در بازار بودیم چرا که داد و ستد ها دو روز کاملا تعطیل بود و در بقیه روزهای هفته جاری مثل شنبه، یکشنبه و چهارشنبه نیز به حداقل خود رسید.

«محمد کشتی آرای»، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر و کاهش قیمت طلا در هفته ای که گذشت، بیان کرد: در چند روز اخیر که بازار اصلی طلا و جواهر تعطیل بوده است شاهد کاهش قیمت انس جهانی بودیم که به زیر 1500 دلار رسیده و همین مسئله بر بازار داخلی ما نیز تاثیر گذاشت.

وی ادامه اداد: درست روزهای قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی که انتظار بر این بود قیمت طلا و سکه کاهش پیدا کند با توجه به تقاضاهایی که در بازار برای خرید ارز ایجاد شد، ما شاهد بالا رفتن نرخ ارز بودیم که همین عامل باعث شد، تا قیمت طلا و سکه با افزایش مواجه شود.

کشتی آرای افزود: در هفته جاری شاهد کاهش تقاضا در بازار بودیم چرا که داد و ستدها دو روز کاملا تعطیل بود و در بقیه روزهای هفته جاری مثل شنبه، یکشنبه و چهارشنبه نیز به حداقل خود رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه «تقاضا برای خرید سکه کاهش زیادی داشته است» اظهار کرد: حباب سکه تمام بهار صفر شده و حباب نیم سکه به صفر نزدیک شده است. یکی از نشانه های واقعی شدن قیمت طلا و سکه همین کاهش تقاضایی است که در این مدت شاهد آن بوده ایم البته مناسبات این دوماه در تعیین نرخ بی تاثیر نیست.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در خصوص علت به وجود آمدن حباب سکه تصریح کرد: حباب معمولا بر اثر عدم تناسب عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و ما در مواقعی که نوسانات اقتصادی را در کشور شاهد هستیم، می‌بینم که حباب نیز به وجود می‌آید. برای مثال زمانی که سود بانکی کاهش پیدا می‌کند بلافاصله سرمایه ها از یک کالا یا منطقه به یک منطقه دیگر کوچ می‌کند بنابراین اگر شرایط اقتصادی کشور به گونه ای باشد که شاهد نوسانات اقتصادی نباشیم، طبیعی است که حباب سکه به وجود نخواهد آمد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به زیان هایی که مردم در خصوص طلا و سکه در چند وقت اخیر دیده اند، به نظر من طلا و سکه جاذبه خود را برای سرمایه گذاری از دست داده؛ در نتیجه ما شاهد آن تقاضای انبوه در سال 96 و 97 نخواهیم بود و آن سکه هایی که مردم ثبت نام کرده بودند، واگذار شده است. با توجه به اینکه بازار به یک ثبات نسبی رسیده و حباب آن نیز از بین رفته، سکه ها از خانه ها به سمت بازار روانه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز