بازار سرمایه در هفته ای که گذشت؛

شاخص بورس رکوردی تاریخی زد/ رشد ۹ هزار و ۷۵۳ واحد شاخص کل بورس/ قطار بورس متوقف نمی‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۱ - ۱۲:۰۵:۴۵
کد خبر: ۸۹۶۸۱۸
شاخص بورس رکوردی تاریخی زد/ رشد ۹ هزار و ۷۵۳ واحد شاخص کل بورس/ قطار بورس متوقف نمی‌شود
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۰ شهریور ماه) با عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۱ واحد به کار خود خاتمه داد در حالی که نسبت به هفته گذشته ۹ هزار و ۷۵۳ واحد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۰ شهریور ماه) نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته  3 درصد رشد داشت که رکورد جدیدی را ثبت کرد و به عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.

با توجه به برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی تعداد روزهای معاملاتی در هفته جاری تنها سه روز بود که ارزش بورس تهران در همین مدت ۱۱ هزار و ۸۲ میلیارد ریال بود که نسبت ببه هفته گذشته ٢ درصد رشد را تجربه کرد است.

 چهارشنبه (13 شهریور ماه) در حالی بازار معاملات به کار خود پایان داد که شاخص کل بورس اوراق بهادر با ۹ هزار و ۷۵۳ واحد رشد در پنج روز کاری به عدد ۲۹۰ هزار و ۱۷۸ واحد رسید که این رقم با یک رشد چشمگیر به عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۱ واحد رسید و قله تازه ای را در بازار سرمایه فتح کرد.

همچنین شاخص کل «هم وزن» در چهارشنبه هفته گذشته به 79 هزار و 204 واحد رسید که این عدد در هفته جاری به عدد 83 هزار و 499 واحد رسید و شاخص قیمت « هم وزن» با 2876 واحد افزایش از 53 هزار و 19 واحد به 55 هزار و 895 واحد رسید.

گفتنی است شاخص «آزاد شناور» در آخرین روز معاملاتی این هفته با عدد 342 هزار و 211 به پایان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته که در ۳۳۰ هزار و ۷۶ واحد ایستاده بود، ۱۲ هزار و ۱۳۵ واحد رشد داشت.

همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته یک درصد رشد داشت.

نظر شما