ممنوعیت صدور مجوز چاه جدید کشاورزی در ۱۳ دشت‌ همدان

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۱:۳۴:۰۸
کد خبر: ۸۹۹۰۷۷
ممنوعیت صدور مجوز چاه جدید کشاورزی در ۱۳ دشت‌ همدان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: پس از اعلام ممنوعیت دشت‌ها در استان، هیچ مجوز چاه جدید کشاورزی صادر نشده است.

به گزارش برنا، از وزارت نیرو، "منصور ستوده" گفت: در مجموع 13 دشت در استان همدان وجود دارد که همه آنها ممنوعه است و از این تعداد دشت کبودرآهنگ در وضعیت ممنوعه بحرانی به‌سر می‌برد.

وی بیلان منفی دشت‌های استان همدان را 220 میلیون متر مکعب دانست و افزود: 15 هزار حلقه چاه مجاز در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 11 هزار حلقه چاه آب کشاورزی و مابقی چاه‌های آب شرب و صنعتی است.

ستوده در مورد کاهش منابع آب زیرزمینی نیز گفت: برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز و خشکسالی‌هایی که در سال‌های قبل اتفاق افتاده باعث شده است که منابع تجدیدپذیر استان همدان کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه عواملی چون توسعه استان، افزایش جمعیت و توسعه کشاورزی، کاهش بارندگی، خشکسالی‌های پی در پی از دلایل کاهش منابع آب زیرزمینی است، افزود: متاسفانه مصرف آب زیرزمینی بیشتر از تولید آب در استان همدان است.

ستوده تاکید کرد: با توجه به ممنوعه بودن دشت‌های استان که از سال 71 شروع شده است توسعه بخش کشاورزی در دشت‌های استان ممنوع است و هیچ مجوز جدیدی برای حفر چاه کشاورزی در دشت‌های ممنوعه صادر نشده است.

وی گفت: تنها در دشت‌ها بنابر نیاز استان برای مصارف آب شرب و صنعتی در قالب سقف تخصیص آب مجوز صادر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز