در این گزارش می‌خوانید؛

آداب سفر حرفه ای با هواپیما

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۵۵:۵۸
کد خبر: ۹۰۱۸۴۰
آداب سفر حرفه ای با هواپیما
برای هر کاری نیاز است تا آداب و رسوم مربوط به آن را یاد بگیریم تا در حین انجامش دچار مشکل نشویم. سفر کردن با هواپیما هم آداب مخصوص به خود را دارد که با رعایت آن ها می توانیم سفر بهتری را تجربه نماییم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، همه افراد بر این باور هستند که سفر کردن با هواپیما تفاوت های زیادی با دیگر وسایل حمل و نقل دارد. چه برای بار اول است که سوار هواپیما می شوید و چه برای چندمین بار است که سفر هوایی را انتخاب می کنید، باید اصول و قوانینی را رعایت کنید که هم خودتان و هم کسانی که با شما در این سفر هستند، دچار مشکل نشوند. در این مقاله با سیمرغ 24 همراه باشید تا به شما بگوییم که «آداب سفر حرفه ای با هواپیما» چگونه است. قطعا رعایت این اصول باعث می شود تا یک سفر حرفه ای و بدون هیچ دردسری را تجربه نمایید.

پس از خرید بلیط هواپیما چارتر و یا سیستمی و از همان لحظه ای که وارد فرودگاه می شوید و به سمت تحویل بار و چک شدن می روید، باید بدانید که این مراحل چگونه طی می شود. اگر برای نخستین بار است که سوار هواپیما می شوید، بهتر است استرس و اضطراب نداشته باشید و بر محیط کاملا مسلط شوید. اگر نکاتی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، رعایت کنید، قطعا می توانید به راحتی سوار هواپیما شده و سفر خود را آغاز نمایید.

adab_safar

بهار در شمال

در مراحل امنیتی فرودگاه تاخیر ایجاد نکنید و با قوانین آشنا باشید

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که آداب سفر با هواپیما قبل از سوار شدن به آن آغاز می شود. همیشه قبل از رسیدن به مراحل امنیتی فرودگاه، کارت پرواز و مدارک شناسایی خود را آماده کنید. برای سرعت عمل بیشتر بهتر است قبل از رسیدن به غلتک بار، ساعت و کمبربندتان را باز کنید و لب تاپ و وسایل الکترونیکی خود را بیرون آورید و نوشیدنی هایتان را جدا کنید. قطعا این کار شما باعث می شود تا نفرات بعدی زودتر به گیت برسند

وسایل خود را به درستی جا به جا کنید

معمولا هر چه تعداد مسافران هواپیما بیشتر باشد، بحث بر سر قفسه های بالای صندلی ها بیشتر می شود. برای آن که فضای بیشتری را برای دیگر مسافران نگه دارید، کیف خود را به طور عمودی در آن قرار دهید. اگر قرار است یکی از کیف های دستی خود را که حاوی لوازم ضروری است به داخل هواپیما ببرید سعی کنید تا حد ممکن این کیف کوچک ترین کیف شما باشد. در قسمت بالای صندلی، محلی برای قرار گرفتن این وسایل وجود دارد که به عنوان آداب و اصول پرواز هوایی پرکردن تمام فضای آن قسمت آن هم به سختی اصلا خوشایند نیست. همیشه حواستان به این مسئله باشد.

کمک به دیگر مسافران

بعد از آن که وسایل خود را در قفسه بالای هواپیما جا به جا کردید، می توانید به دیگر مسافران هم پیشنهاد دهید تا وسایل آن ها را هم در قفسه بگذارید. این کار نه تنها جلوه خوبی دارد، بلکه روند سوار شدن افراد به هواپیما را هم سرعت می بخشد.

صندلی خود را به خانواده ها بدهید

تفاوتی نمی کند بلیط هواپیما تهران مشهد را تهیه کرده اید یا بلیط هواپیما استانبول. اگر برای خود بلیط هواپیما خریده اید و یا با تور مسافرتی در راه رسیدن به مقصد هستید، حتما دیده اید که در برخی مواقع خانواده ها موفق نمی شوند، صندلی های کنار هم را در هواپیما دریافت کنند. اگر به تنهایی سفر می کنید، به خانواده ای که دچار این مسئله شده است، بگویید که صندلی هایتان را با هم عوض کنید تا آن ها بتوانند در کنار هم بنشینند. البته برای این کار تا بلند شدن کامل هواپیما صبر کنید تا باعث آزار کسانی که در راهروی ایستاده اند نشوید.

با مهمانداران در مورد قوانین بحث نکنید

قطعا هنگامی که مهمانداران هشدارهایی در مورد استفاده از برخی لوازم را به شما می دهند حقایقی پشت این کار آن ها پنهان است که رعایتشان به نفع خود شماست؛ پس بهتر است برای حفظ شخصیت و داشتن سفری آرام به تمامی توصیه هایی که قبل از پرواز به شما داده می شود توجه نمایید.

احترام به حریم خصوصی دیگران

همان طور که می دانید، فضای داخل هواپیما مخصوصا در صندلی های اکونومی بسیار تنگ و فشرده است. به همین جهت، حفظ فضای شخصی، حرکت و جابه جایی مسافران را ساده تر می کند. به مسافرانی که در صندلی وسط نشسته اند اجازه دهید تا از دسته صندلی استفاده کنند. همچنین اگر شما هم در صندلی کناری نشسته اید، پاهایتان را بیرون از صندلی خود نگذارید. همچنین زمانی که شما با کیف خود از راهروهای هواپیما عبور می کنید، آن را جلوی بدن خود نگه دارید تا به مسافران برخورد نکند. بعد از نشستن روی صندلی باید همان جا بمانید. پس حتما مطمئن شوید که در حین پرواز چیزی از وسایلتان نمی خواهید که باعث آزار دیگران نشوید.

adab_safar2

احتیاط در گفتگو با دیگران

اگر چه برخی از مسافران هواپیما، زمانی که در حین پرواز هستند با یکدیگر گفتگو می کنند، اما بعضی دیگر ترجیح می دهند در خودشان باشند. پس بهتر است به رفتارهای دیگران توجه کنید تا اگر آن ها قصد برقراری ارتباط با شما را ندارند، برایشان مزاحمت ایجاد نکنید.اگر با همسفر خود وارد گفت و گو شدید، بهتر است آرام صحبت کرده تا باعث آزار دیگران نشوید.

از ضربه زدن به صندلی و محیط اطراف خودداری کنید

حتما دقت کرده اید که برخی از افراد با نشستن بدون حرکت دچار بی حوصلگی و خستگی شده و عادت به کوبیدن پا به روی زمین و یا حرکاتی از این دست دارند. همیشه به یاد داشته باشید که این گونه حرکات و تولید صدا در سفرهای هوایی اصلا جلوه خوبی ندارد و موجب آزار دیگر مسافران خواهد شد. پس بهتر است برای رفع بی حوصلگی یک نوشیدنی میل کرده و یا یک کتاب جالب را مطالعه نمایید.

به ظاهر خود توجه کنید

در داخل هواپیما شما در محیطی بسته قرار دارید و نزدیک به دیگر مسافران خواهید نشست؛ پس خوشبو بودن و داشتن ظاهری پاکیزه اهمیت بسیار زیادی دارد. حتما قبل از آغاز سفر حمام کنید و با پوششی مرتب و مناسب سوار هواپیما شوید. تا حد امکان از عطرهای تند و خیلی شیرین استفاده نکنید؛ زیرا این طعم عطرها در فضای کوچک باعث آزار دیگران خواهد شد.

پرهیز از خوردن غذاهای بودار

همان طور که می دانید فضای تنگ هواپیما، مکان مناسبی برای غذاهای بودار نیست. اگر می خواهید در حین پرواز مشغول به خوردن تنقلات باشید، بهتر است مواد غذایی را انتخاب کنید که بوی کمتری دارد، مثل آجیل و یا بیسکوئیت.

در زمان خواب برای دیگران مزاحمت ایجاد نکنید

در زمان خوابیدن به محیط اطراف خود و دیگر مسافران بی اعتنا نباشید. فقط به پشت صندلی خود تکیه دهید و سعی نکنید صندلی را به عقب بخوابانید. چرا که فضای تنگ مسافر پشت سری تنگ تر خواهد شد. می توانید از بالش های مسافرتی استفاده کنید. همچنین اگر اهل خروپف هستید ممکن است مسافران و یا مهماندار به شکل ناخوشایندی شما را از خواب بیدار کنند.

انتظار برای دریافت سرویس

وقتی که مهماندار هواپیما برای سرویس رسانی در زمان غذا و یا میان وعده در راهروی هواپیما در حال حرکت است، بهترین کار آن است تا رسیدن او به صندلیتان منتظر بمانید. بعد از تحویل سرویس توسط مهماندار، شما باید قسمت مخصوص که پشت صندلی مسافر جلویی قرار گرفته را باز کرده و غذا و یا نوشیدنی خود را روی آن میل نمایید.

استفاده ازسرویس بهداشتی هواپیما

آگاه باشید که تک تعداد بودن سرویس بهداشتی هواپیما امکانی است که برای تمام مسافران وجود دارد، پس بهتر است در حین استفاده از دستشویی زمان را کوتاه و بهداشت را رعایت فرمایید.

حفظ خونسردی در زمان پیاده شدن

بعد از فرود هواپیما، اگر هر کسی سعی کند که نفر اول برای پیاده شدن باشد، هرج و مرج بسیار به وجود می اید. وقتی قصد دارید کیف دستی خود را از قفسه بالایی هواپیما بردارید، مراقب وسایل دیگران باشید. هنگام ترک هواپیما از مهمانداران تشکر کنید؛ قطعا آن ها قدردان مهربانی شما خواهند بود.

adab_safar3

در پایان باید بگوییم که مسافران حرفه ای هواپیما حتما به این نکات توجه کرده تا سفری راحت و بدون دردسر را تجربه کنند. به این ترتیب با آرامش خاطر بیشتری به مقصد می رسید و مشکلی هم برایتان پیش نخواهد آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز