دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی

خوراک صنایع پایین دست پتروشیمی تامین است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۳:۳۹:۰۱
کد خبر: ۹۰۱۹۲۴
خوراک صنایع پایین دست پتروشیمی تامین است
پتروشیمی ها برای تامین خوراکشان مشکلی نخواهند داشت اما ارتقا کیفیت و صادرات محوری باید در راس فعالبت ها قرار گیرد .

به  گزارش برنا، احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: با وجود شرایط تحریم ها حضور پررنگ شرکت ها و هیات های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نشان از شادابی این دوره از نمایشگاه دارد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اعتقاد به اینکه صنعت پتروشیمی صنعت برتر و پر مزیت کشور است،  افزود: برگزاری نمایشگاه های بین‌المللی برای این صنعت می‌تواند فرصتی برای نشان دادن توانمندی های ایران در صنعت پتروشیمی به خارج و حتی داخل کشور باشد.

مهدوی ابهری با اشاره به سهم ایران از صادرات مواد پلاستیکی به کشور های همسایه؛ افزود: علی‌رغم اینکه ایران در تولید مواد پلیمری و پلاستیکی حرف اول را در منطقه می‌زند اما سهم ایران از صادرات در این صنایع تکمیلی کم است البته برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی است تا توانمندی های صنایع پتروشیمی به نمایش گذاشته شود تا در این راستا عقد قراردادهای همکاری و صادرات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما مایل هستیم محصولات پتروشیمی در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شود؛ گفت: محصولات پلیمری که کشور های آسیایی از جمله چین از ما خریداری می‌کنند اگر در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شود موجب اشتغال و افزایش ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پاسخ به اینکه صنایع پایین دست پتروشیمی چه میزان به اهداف تعیین شده در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی امیدوار هستند ؛ گفت: صنایع پایین دست پتروشیمی باید از میزان تامین مواد خوراک پتروشیمی خود مطمئن شوند و برای صادرات محور شدن این صنایع  برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به پیشرفت های چشمگیر صنایع بالادست صنعت پتروشیمی افزود: علی‌رغم تحریم هایی که متوجه صنایع کشور شده است خوشبختانه امسال نیز نزدیک به۶ میلیون و ۵۰۰ تن به تولید صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود.

مهدوی ابهری با تاکید بر اینکه نباید نگاه صنایع پایین دست پتروشیمی تنها به بازار های داخلی باشد، تصریح کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی باید برای تولید های خود بازارهای کشور های همسایه و تمام دنیا را هدف قرار دهند چرا که این صنایع هیچ نگرانی بابت تامین مواد اولیه برای تولیدات خود ندارند.

به گفته مهدوی ابهری برای رسیدن به اهداف تعیین شده در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی و تامین خوراک در صنایع  بالا دست و پایین دست پتروشیمی هیچ مشکلی وجود ندارد و تا خوراک صنایع در داخل تامین نشود صادراتی هم شکل نمی‌گیرد کمااینکه آمارها نشان می‎دهد که صادرات در این عرصه بسیار خوب است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی تاکید کرد : صنایع پتروشیمی باید بدون هیچ نگرانی از بابت تامین خوراک، به فکر ارتقا کیفیت تولید و افزایش میزان صادرات باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز