درکیش کلید خورد؛

راه اندازی مرکز "شتاب دهنده صادراتی"

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۰۷۲۱۸
راه اندازی مرکز شتاب دهنده صادراتی
موافقت نامه تاسیس "شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان" به امضا رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این موافقتنامه  سه جانبه، بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی امیر کبیر در جزیره کیش به امضا رسید. غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین امضاء موافقت نامه شتاب دهنده صادراتی گفت: راه اندازی مرکز نوآوری اولویت نخست سازمان منطقه آزاد کیش است و اعتقاد داریم حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها می تواند در تمامی عرصه ها تاثیر گذار بوده و فعالیت های ما در راستای رشد و توسعه کیش را شتاب بخشد.

مظفری تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت هایی که در کیش شکل گرفته است باید دست در دست یکدیگر باری از دوش کشور برداشته و تاسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای این مهم باشد.

وی از استقبال جوانان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در مرکز نوآوری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها از مرکز فن آوری کیش داشته اند شاهد منشا اتفاقات خوب در کیش خواهیم بود.

محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد نیز دراین نشست گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان های مناطق آزاد دنبال می شود توسعه برند و بازار مناطق آزاد است.

رستمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد.

وی گفت: بازارهای منطقه ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و با کیفیت بلند آوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.

معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.

نظر شما