نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی:

کارخانه نئوپان خلخال دوباره فعال شد/ اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر در این کارخانه

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۵:۳۳:۰۲
کد خبر: ۹۱۰۵۱۹
کارخانه نئوپان خلخال دوباره فعال شد/ اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر در این کارخانه
نماینده حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در مجلس گفت: کارخانه نئوپان خلخال تعطیل شده بود که با تلاش و هماهنگی‌هایی که از سوی ما، استاندار و مجموعه وزارت صمت صورت گرفت این کارخانه به وضعیت فعال خود برگشت و هم اکنون نزدیک 200 نفر به صورت مستقیم فعال شده اند.

«بشیر خالقی»، نماینده حوزه انتخابیه خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، در خصوص دستاوردهای سفر اخیر رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، به آن شهرستان گفت: از ماه‌ها قبل به دنبال این مسئله بودیم که وزیر صمت به شهر خلخال سفر کند چراکه این منطقه با وجود داشتن معادن بسیار، هنوز به مرحله استخراج نرسیده اند بنابر این یکی از دلایل دعوت از وزیر همین مسئله بود.

وی ادامه داد: در منطقه ما اتفاق خاصی تاکنون رخ نداده بنابراین ما خیلی مشتاق بودیم وزیر صنعت، معدن و تجارت به این منطقه سفر کنند تا ظرفیت‌های این شهرستان را از نزدیک مشاهده کنند، تا ما بتوانیم با کمک دولت یکسری صنایع را داشته باشیم.

خالقی با بیان اینکه یکبار هواپیمای وزیر نتوانست در فرودگاه بنشیند که همین عامل باعث شد به صورت زمینی به استان سفر کنند، تشریح کرد: کارخانه نئوپان خلخال تعطیل شده بود که با تلاش و هماهنگی هایی که از سوی ما، استاندار و مجموعه وزارت صمت صورت گرفت این کارخانه به وضعیت فعال خود برگشت و هم اکنون نزدیک 200 نفر به صورت مستقیم فعال شده اند.

وی افزود: با تسهیلات و وام 50 میلیاردی که قرار شده در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد، فاز دوم توسعه نئوپان خلخال تقریبا با اشتغالزایی برای حدود 500 نفر به طور مستقیم دوباره شروع به کار خواهد کرد.

نماینده مردم خلخال اظهار کرد: قرار است یک کارخانه فرو آلیاژ یا فرو سیلیس با سرمایه گذاری 1300 میلیارد تومانی در یک بخشی از شهرک صنعتی شماره دو خلخال راه‌اندازی شود که البته نیمی از آن سرمایه‌گذاری خارجی، خواهد بود. اگر این مسئله محقق شود برای 1500 نفر اشتغالزایی خواهد داشت. با توجه به اینکه صنعت فرو سیلیس تقریبا یک صنعت مادر است، می‌تواند صنایع وابسته را نیز در کنار آن برای ما به ارمغان بیاورد.

بشیر خالقی با بیان اینکه ما ظرفیت ها معدنی فراوانی در استان داریم، تصریح کرد: ما معادنی همچون سیلیس، مس و طلا داریم و معادن بسیاری نیز وجود دارند که کشف شده اما هنوز به بهره برداری نرسیده اند. با این ظرفیت های موجود در شهرستان ما، نباید بیکاری وجود داشته باشد بنابراین اگر بتوانیم از ظرفیت های خود استفاده کنیم، مشکلات زیادی رفع خواهد شد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: نیاز است دولت دست بکار شده و با توجه به نیاز منطقه به اشتغالزایی و مقابله با مهاجرت هایی که اتفاق افتاده است خیلی زود بهره برداری از این معادن را آغاز کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز