کدام جاهای دیدنی مشهد را در سفر به این شهر نباید از دست داد؟

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۳:۲۰:۴۹
کد خبر: ۹۱۲۱۱۱
کدام جاهای دیدنی مشهد را در سفر به این شهر نباید از دست داد؟
شهر مقدس مشهد واقع در استان خراسان رضوی قطعا یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین شهر های ایران برای گردشگرانی است که سفری مذهبی و تفریحی را آغاز می کنند و تجربه جدیدی را در دفتر خاطرات خود ثبت می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در واقع اگر از سفر های شبیه به هم خسته شده اید و می خواهید هر چه تاکنون ندیده اید و زیبایی های طبیعی برایتان مهم است را به عنوان خاطره در ذهن خود ثبت کنید، جاهای دیدنی مشهد را پیشنهاد می کنیم که تعدادشان هم واقعا بیش از چیزی است که فکر می کنید.

سوغات مشهد نیز بیشمار است، قطعا یکی از معروف ترین و محبوب ترین آن ها که زبانزد خاص و عام حتی خارج از ایران است زعفران می باشد، خرید زعفران در بازار مشهد آسان ترین کار دنیاست.

اما به هر حال تعداد زیادی از جاذبه های تفریحی، گردشگری و مذهبی این استان را به شما خوبان معرفی می کنیم که اگر قصد سفر به مشهد را دارید از آن ها بی نصیب نمانید و هر چه که نیاز است شما از این سفر بدانید را در مقاله ای جامع توضیح می دهیم.

محبوب ترین جاذبه های گردشگری مشهد

حرم مطهر امام رضا علیه السلام امام هشتم شیعیان واقع در مرکز استان خراسان رضوی و شهر مشهد است و میلیون ها زائر سالانه وارد این شهر می شوند تا سفر زیارتی داشته باشند.

سال هاست که مشهد به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین شهر ها برای گردشگری و همین طور به عنوان لیست برتر شرکت های هواپیمایی و تور های مسافربری تبدیل شده است.

آرامگاه نادرشاه یکی از جذاب ترین و بهترین نقاطی است که در ادامه سفر خود می توانید به آن بروید، البته که این مقبره تاریخ گسترده ای دارد و ما را به دوره افشاریه می برد که صدر حضور موثر آن ها در کشور مربوط به همین شهر و استان خراسان رضوی است.

اگر بخواهیم در این مورد توضیح بیشتری ارائه دهیم باید بگوییم که مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال هزار و سیصد و چهل و دو شمسی توسط هوشنگ سیحونطراحی در حال حاضر به طور کامل ثبت شده و دارای شناسانامه جهانی است.

ساختمان جدید آن چند سالی است که احداث شده و در واقع نقش و مجسمه های زیادی را نیز می توانید در اطراف این کاخ بیابید.

آرامگاه فردوسی در مشهد

حکیم ابوالقاسم فردوسی که در سال چهارصد و یازده هجری قمری دار فانی را وداع گفت یکی از بزرگ ترین شاعرانی است که نام او را همواره در کنار سعدی، حافظ و همین طور مولوی می شنویم و می دانیم که تاریخ بار ها روایت های زیای را از اشعار او نقش داده است.

این آرامگاه البته در باغ زیبایی وجود دارد و قطعا اگر می خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری داشته باشید می توانید وب سایت رسمی مربوط به آن و همین طور مقالات گسترده تری را بخوانید و فراموش نکنید که تاریخش واقعا زیبا و شیرین است و اگر علاقه مند به کسب علم در زمینه ادبیات و علوم اشعار فارسی هستید، حالا فرصت خوبی ایجاد شده است.

بنای هارونیه مشهد نیز با توجه به این که انتظار می رود در گذشته آتشکده بوده فوق العاده جذاب و دیدنی است و در لیست جا های دیدنی که قصد دارید در مشهد بررسی کنید و از آن بازدید فرمائید، می توانی بنای هارونیه را نیز قرار دهید.

همین طور آرامگاه امام محمد غزالی نیز در توس است که بنا به یادبود ایشان سنگ مزاری ایجاد شده است و می توانید از آن دیدن کنید.

پارک ملت شهر مشهد

پیش از هر چیزی کمی در مورد سوغاتی هایی که می توانید در مشهد خریداری کنید به شما مواردی را توضیح دهیم، زعفران مشهد یکی از مهم ترین صنایع غذایی است که در استان خراسان رضوی کشت و در نهایت وارد بازار می شود، پس اگر قصد خرید زعفران را دارید باید بگوییم که به مرکز آن در ایران رسیده اید .

البته می توانید بهترین آن را با مجوز های لازم در شهر های دیگر بدون نیاز به مراجعه به این استان نیز تهیه کنید.

سوغات مشهد البته فرا تر از این مورد است، اما قطعا زعفران با توجه به قیمت و کیفیت های مختلفی که در بازار موجود است بسیار خاص خواهد بود.

مساحت هفتصد و بیست هزار متری این پارک می تواند مجذوب کننده ترین ظاهری باشد که شما از یک پارک بزرگ انتظار دارید و هر روزه هزاران نفر وارد این پارک زیبا می شوند که می توانید در آن تفریحات زیادی را ببینید.

در حاشیه بلوار وکیل آباد این پارک می تواند برای شما محل آرامش و دور شدن از خستگی این سفر باشد.

درختان و گل های زیادی در حاشیه های مسیر عبور این پارک کاشته شده و همین طور می توانید استخر فوق العاده زیبای آن را نیز تماشا کنید.

بهترین جاهای دیدنی مشهد از نگاه مردم

سرزمین موج های آبی ایستگاه بعدی است که احتمالا تبلیغات آن را بار ها بررسی کرده اید و یکی از بزرگ ترین پارک های آبی است که شما در خاورمیانه می توانید پیدا کنید.

این پارک با توجه به گستردی که دارد قطعا یکی از بزرگ ترین و کامل ترین ها بوده و هر تفریح آبی که انتظار دارید در آن یافت می شود و از این نظر هیچ محدودیتی وجود ندارد، پس پیشنهاد ویژه ما این است که اگر قصد سفر به مشهد را دارید پس از گشت و گذار تمامی مناطق آن و همین طور زیارت حرم امام هشتم، ضامن آهو امام رضا علیه السلام، به این جاذبه ها نیز توجه کنید.

منطقه و روستای عنبران نیز در مشهد به دلیل درختانی که در آن کاشت شده و رایحه فوق العاده خوشی را ایجاد کرده اند معروف و محبوب است، در واقع اگر به دنبال هوای تازه و طراوت بخصوص در فصل بهار هستید، ما پیشنهاد می کنیم که روستای عنبران و ییلاق آن را فراموش نکنید.

البته که در هر منطقه مشهد امکان خرید زعفران وجود دارد و این عالی است.

روستا ها و بازار مشهد

مشهد روستا های سرسبز زیادی دارد که می تواند برای یک گردش روزانه بی نظیر باشد، یک مورد از آن را به شما معرفی کردیم، طرقیه مشهد یکی از زیبا ترین روستا ها و ییلاق هایی است که هر چه به ارتفاعات نزدیک تر می شوید آب و هوای بی نظیر آن را بهتر حس می کنید، البته که باید بگوییم شما می توانید پس از تمامی این موارد به بازار اصلی شهر مشهد نیز بروید، خرید سوغات در بازار مشهد یکی از آسان ترین کار هایی است که هر کسی می تواند انجام دهد.

برای خرید زعفران می توانید از دکه های کوچک و بزرگ، فروشگاه های لوکس و همین طور سوپر مارکت ها بهترین زعفران را تهیه کنید و البته باید گفت که هر چه روز های بیشتری در شهر مشهد بمانید احتمالا علاقه تان به خرید چندین و چند برابر می شود و مرتبا به بازار های آن سر می زنید.

البته مال ها و فروشگاه های بزرگ و کوچک زیادی نیز در شهر مقدس مشهد دایر شده اند که برای خرید اقلام مورد نیاز شما بهترین قیمت و کیفیت را ارائه می کنند.

پارک های علمی مشهد و موزه ها را نیز فراموش نکنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز